Hoi,
bij mijn Hangar9 Funtana X 50 zit de vleugel aan de voorkant met 2 deuvels aan de romp, en achteraan met 2 nylon bouten. Deze bouten zijn 6cm lang en moeten er helemaal ingedraait worden. De vleugel zit, van onderaf gemonteerd, hoog in de romp. De nylon bouten zullen dus niet breken bij een 'minder nette landing', want de vleugel zit in de romp opgesloten. Ergo, de enige reden voor nylon is minder gewicht. Maar ik draai me een ongeluk met die krengen! Of ik moet de accuschroevendraaier meenemen. Of is er een betere manier? Ik gebruikte voor hele andere projecten ooit DZUS (klik, de standard line) sluiters, zouden die ook bruikbaar zijn voor vleugelmontage? Met een kwartslag draaien de boel vast of los, klinkt aanlokkelijk.
bij mijn Hangar9 Funtana X 50 zit de vleugel aan de voorkant met 2 deuvels aan de romp, en achteraan met 2 nylon bouten. Deze bouten zijn 6cm lang en moeten er helemaal ingedraait worden. De vleugel zit, van onderaf gemonteerd, hoog in de romp. De nylon bouten zullen dus niet breken bij een 'minder nette landing', want de vleugel zit in de romp opgesloten. Ergo, de enige reden voor nylon is minder gewicht. Maar ik draai me een ongeluk met die krengen! Of ik moet de accuschroevendraaier meenemen. Of is er een betere manier? Ik gebruikte voor hele andere projecten ooit DZUS (klik, de standard line) sluiters, zouden die ook bruikbaar zijn voor vleugelmontage? Met een kwartslag draaien de boel vast of los, klinkt aanlokkelijk.