algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

Beetje een ongenuanceerd verhaal zo.

De kleine luchtvaart maakt natuurlijk 10x zoveel starts/landingen als de grote luchtvaart, allicht dat het aantal ongelukken dan hoger ligt dan de kisten die 95% van de tijd op 10 km hoogte doorbrengen.

Ik denk zelfs dat wij vergeleken met Duitsland het een stuk beter doen, want daar gaat nogal eens wat mis.

Ga dan ook niet hanggliden.

(persoonlijk heb ik deltavliegen altijd als levensgevaarlijk gezien).

.

Laatst bewerkt:
Tja, dat klinkt wat cru. We weten natuurlijk helemaal niets van de omstandigheden, aard of oorzaak van het ongeluk, noch de ervaring van de desbetreffende piloot.

Met een paraglider kun je ook van alles breken als je iets hards tegenkomt.

De delta heeft wat dat betreft een slechte naam. Toch lijkt het mij ten opzichte paragliding wel de sport die meer uitdaging biedt. Misschien juist wel vanwege de grotere risico's. Je rijdt ten slotte ook geen motor omdat dat de veiligste manier van transport is.

Dat zou inderdaad wel kunnen prop-er. Ik zag op de KNVvL site dat de Tweede Kamer zelfs een debat gaat houden over gemotoriseerd parasailen en paragliden.

Ik heb altijd reserves gehad bij deltavliegen vanwege de (in mijn ogen) aerodynamische risico's. Nu weet ik niet hoe veilig het is in de duinen met hellingzweven, maar het lijkt me enigzins risicovoller dan van een berg springen, al zou ik dat zelf ook niet snel doen.

.

Er is een behoorlijke liftband voor het duin. Als de omstandigheden goed zijn, lijkt me de start het lastigste.

Prachtig filmpje:

Laatst bewerkt door een moderator:
Back