algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

in het bericht staat dat het een private road is... mag dus aannemen dat net als bij twente een ieder die er rijdt op de hoogte is van de startbaan...

@berto: ik ben het met je eens dat auto had moeten stoppen, landing traffic heeft wat mij betreft altijd voorrang :)...

echter als je op short final zit (solo of niet) dan heb je toch het gehele runway environment 10x bekeken???

Bovendien lijkt het me logisch als je langs een vliegveld, cq. landingsbaan rijdt dan mag je toch vliegverkeer verwachten.

Vandaag is het in Duitsland weer fout gegaan.
Er zijn 8 doden te betreuren doordat 2 vliegtuigjes tegen elkaar zijn gevlogen.

Ze vragen zich af hoe het komt, volgens mij omdat 2 vliegtuigen tegelijkertijd op dezelfde plaats wilden vliegen.
Ze zullen elkaar niet hebben gezien denk ik.
Op Schiphol een poosje terug ook "bijna" raak.

Laatst bewerkt:
Inderdaad, was deze; Photos: Agusta A-109E Power Aircraft Pictures | Airliners.net

En Rotormotion: 01737 823700 - Executive Helicopter Charter | Helicopter Hire | based between Biggin Hill & Farnborough - South of London, UK

Het is echt niet voor niets dat hoge constructies aangemeld moeten worden per notam (notice to airmen, elke vlieger is verplicht die te lezen). De bouwmaatschappij is verplicht om lichten aan te brengen aan hoge obstakels, dat scheen hier niet gebeurd te zijn, ik kan me voorstellen dat iemand hier hele onprettige nachtrust van krijgt, daar in de UK.

het schijnt in dichte mist gebeurt te zijn, ik kan je uit ervaring vertellen dat in zo`n geval die verlichting ook niet geholpen zou hebben.

Vijf doden te Charleroi gisteren waaronder 3 kinderen :

http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=DMF20130209_00463760

d7cbcca4-72d5-11e2-ae7f-0d4820fee5d9_original.jpg.h380.jpg.568.jpg

Ja , heel erg, Opa met 3 klein Kinderen en zijn schoondochter. :cry:
Kende de piloot/eigenaar, was al jaren klant met zijn Cessna P210N Silvereagel (N240PW)

Fokker-toestel crasht bij Congo - AD.nl

Een vliegtuig is maandag neergestort in de Congolese stad Goma. Volgens de gouverneur van de provincie Noord-Kivu zijn daarbij veel passagiers om het leven gekomen.

Gouverneur Julien Palaku zei dat het om een Fokker-toestel ging met zo'n vijftig mensen aan boord. Zeker drie mensen hebben het ongeluk overleefd.

Het vliegtuig was vertrokken uit de centraal gelegen stad Lodja. Volgens Palaku zijn geen bewoners op de grond omgekomen.

4-3-13 - 18:43

Niet actueel, maar wel bijzonder ...

2010 - 20 crew and passengers died in a plane crash near Bandundu, in the Democratic Republic of the Congo, when a crocodile, being smuggled by one of the passengers in a sports bag, freed itself and panicked the passengers who all ran towards the flightdeck. The tiny Filair L-410 Turbolet became unbalanced and crashed, despite the lack of any technical failure. One passenger and the crocodile survived.

Back