algemeen draadje voor actueel neergestorte vliegtuigen.

wat is definitie van neergestort... ik zou dit niet een "geslaagde landing" willen noemen :)... ben het met je eens dat die balon in egypte wel bij uitstek het beeld is van een neerstortende balon, kreeg het er koud van toen ik het zag (had die beelden al heel lang niet meer gezien, bah... )

Zijn gewoon neergeschoten op de vlucht. Zo zijn die Duitsers wel..... ;)

Blijft een triest ongeval natuurlijk. Ik neem aan dat het rapport bij de raad voor Veiligheid zal verschijnen.

.

vlucht 666 naar de HEL

Vandaag op vrijdag de 13e notabene, was er in Kopenhagen een vlucht AY666 met bestemmingsletters HEL (Helsinki).

Het vliegtuig is niet gecrashed! :mrgreen:

Deze man was overigens eerst modelbouwer. Het ongeval met de gemodificeerde Colomban CriCri trok meteen mijn aandacht, het was een van de weinige electrisch aangedreven CriCri's (mini tweemotorig mandragend vliegtuig). Ben benieuwd naar de oorzaak.

Nederlanders Toon en Thea thuis in Zwartberg | Hangar Flying vzw

Hier een foto van een wrakstuk, en de vraag naar de oorzaak (technisch of mens).

Marville : l'accident d'ULM est il lié à un problème technique ? Ou humain ? - France 3 Lorraine

Een foto en verhaal van de modificatie

Un nouveau Cri-Cri électrique : le PH-THE de Toon Jacobs | ELECTRAVIA ? Hélices E-PROPS

Back