"Alabastine Easy Supervuller" versus "Polyfilla superlight"

De bouw van mijn Tony Nijhuis B17 zit al in een ver stadium. Nu nog effe wat oneffenheden schuren, gaatjes wegwerken en dan bespannen met Oracover (aluminium grijs natuurlijk)

In dit forum heb ik al 'tig' (lees veel) threads doorzocht voor een antwoord op volgende vragen:

- Is er een verschil tussen "Alabastine Easy Supervuller" en"Polyfilla superlight"
- gaat de vuller niet smelten tijdens het bespannen - de Polyfilla vind ik vaak terug in threads mbt. depron en piepschuim

Alvast bedankt

haarscheurvuller van albastine gaat prima . is een lichte plamuur , welke zich prima laat behandelen op balsa .
bespannen gaat ook prima over dit spul .

Ik gebruik deze...

full

Wordt ook toegepast in het afwerken van Gyproc plafonds

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi, deze vind ik erg fijn om mee te werken:

balsaLitefiller699801.jpg

Lichtgewicht en schuurt net zo makkelijk als balsa.
Is vrij dik in de pot maar met enkele druppels water te maken tot de substantie die je wilt hebben, van dikke pasta tot kwastplamuur.

Groeten, Ramses

ps. Heb je foto`s ook van de B-17?

Ben dus vandaag effe naar de doe-het-zelf geweest. Ik heb de bovenstaanden niet gevonden, wel deze Perfax Super vuller en Polyfilla One-Fill.

Ik gok er een beetje op dat die hetzelfde zijn andere producten her-en-der aangehaald.

Ze ruiken beide naar acrilaatverf (witte muurverf in de volksmond).

Heb ze effe getest en beide zijn OK. De Perfax is iets meer lopend.

@Rdl: hier een foto van de B17 Build in progress

full

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Zo, da`s een flinke kist!
Wat voor `n motorisering heb je ingebouwd?

Groeten, Ramses

Hi Rdl aka. Ramses,

Er staan 4 2830's op. Die worden per twee appart gevoed door elk een 3S 4000 mA lipo - dus twee lipo packs. De prob zal een 3-blad (moet gewoon op dit model) zijn van ongeveer 9x5. Ik hoop op een 160W a 180W per motor, dus totaal 640 tot 720 Watt. Stroom verbruik stationair hoop ik op een maximum van 18A per motor te krijgen, en dus in-flight op een 30% lager.

Enfin, deze post wijkt wel af van het oorspronkelijke onderwerp. Kijk maar uit naar een nieuw draadje over deze B17. Die zal binnenkort verschijnen. Ik heb tijdens de bouw tal van foto's gemaakt ik die wil ik hier dan ook graag delen.

Wat betreft de vulmiddelen : Perfax verwekt iets beter dan de Polyfilla, maar de Polyfilla wordt harder. Ik ga verder met de Perfax dus.... en is ook beterkoop :).

Ik denk ook dat Albastine niet vrij vlot te verkrijgen is in Belgie - al kan ik daar totaal fout in zijn?

FlyBoy

Back