Ailerons snijden in easystar

Al eens gedaan Jens ?

Makkelijker is het gewoon een breekmesje te nemen en langs een liniaal te snijden .
Maar of het zinvol is voor een Easystar betwijfel ik .
Beter is het een cloon te nemen waar de rolroer al in zit .

Mvg Johan

dat is ook een goede tip. Voor mijn fpv projectie heb ik echter al een paar easystars. Ik heb er een van een forum genoot overgenomen die er heel netjes ailerons in gesneden heeft. Ik wil echter een "reserve" setje maken van de overige vleugels.

Een tweede punt is dan wel dat ik wat zal moeten ruimen in de vleugels voor de servo's. Dat zal wat lastiger gaan met een breekmesje? Daarbij zat ik meer te denken dat met de dremel te doen, maar over het algemeen is dat niet zo heel erg strak.

Je kan de ruimte voor de servo's volgens mij best door en door snijden; als je er dan na montage van de servo aan de bovenkant iets overheen plakt (sticker?) kraait er geen haan naar.

Ruimte voor servo kun je ook maken met een goed gevormde draad. Als je die verwarmt, bijvoorbeeld met een soldeerbout, kun je zo een gat maken.

Edit: Te laat

gewoon een breekmesje en dan langs een lineaal snijden.
ik heb ze zo allemaal aangepast en ik heb er nu 3 gehad.
ruimte voor servo kan je ook insnijden (niet door de hele vleugel) en dan eruit schrapen. (of met een dremeltje met freesje of boortje gaat ook)

Nee nog nooit gedaan, maar als je het met een Hot wire doet dan heb je wat ruimte tussen de rolroeren, dit is wel zo handig....

Al eens gedaan Jens ?

Makkelijker is het gewoon een breekmesje te nemen en langs een liniaal te snijden .

Mvg Johan

Mvg Johan

Ik ben het met je eens dat een chinese kloon de snelste oplossing is (of natuurlijk de easystar II kopen). Als je echter al een easystar hebt en toch rolroeren wil hebben. Met een breekmesje en een lineaal gaat het inderdaad prima. Maar er is wel een goede balans te zoeken; je snijdt gauw te diep, en als je te voorzichtig bent is het materiaal te dik en beweegt je rolroer niet.

Ik heb het als volgt gedaan: eerst een wigvormig stuk over de lengte van het rolroer met het mesje en de lineaal uitgesneden en daarna met een speciaal gemaakt latje dat ook wigvormig was en aan beide zijden met schuurpapier korrel 80 beplakt was geleidelijk de sleuf uitgediept. Op die manier kun je gedoseerd werken en een optimale restdikte krijgen.

En of het de moeite waard is: jazeker vooral bij turbulente omstandigheden ( ons veld ligt achter een bos) ben ik veel beter in staat om de easystar veilig aan de grond te zetten.

Max

Back