afslaande motor

• Topicstarter Topicstarter philip
  • Startdatum Startdatum
P

philip

Guest
ik als amateur kom er niet meer uit, dus daarom zet ik dit probleem op het forum met de hoop op een paar goeie tips.

ik heb namelijk een colibri met een .25 tunder tiger, nu is het rare dat ik hem wel goed gestart krijg, en afgesteld, maar zodra je hem uit de hand weggooi valt onherroepelijk de motor gelijk uit :( . ook als je hem wat rijker ed. zet blijft dit probleem steeds terugkeren.

weet iemand wat het misschien kan zijn :?: :?:

Klinkt waarschijnlijk als een tankprobleem. Iemand een andere mening?

Gr. Bert

uuh club?
Daar lopen meestal wel mensen met verstand van motoren, en andere zaken. Zo via een forum blijft het erg lastig om de echte oorzaak te achterhalen, daarvoor moet je hem zien en horen lopen.

wat ze op een club soiezo zouden bekijken is of de motor moeiteloos brandstof kan aanzuigen. Dus dat er geen knikken in de slangetjes zitten. Dit kun je nattuurlijk of heb je misschien al wel zelf gedaan.

Als je vliegtuig met de neus omhoog houdt blijfd de motor dan ook lopen? Dit zou die wel moeten doen.

Probleempje met de pendel in de tank, deze zal wel naar voren geklapt zijn.

Ik hoorde van iemand op de club het volgende:

Vliegtuig kwam in het hoge gras terecht, prop werkte als grasmaaier en via carburateur werd fijn gemalen gras in de cilinder gezogen.
Verbrande grasresten werden via de uitlaat weer in de tank gepompt en verstopte de brandstoftoevoer op die manier.

Joop.

Het moment dat je het model weggooit zal je brandstof wel even heen en weer klotsen, daarbij hapt hij lucht dus zit je klunkslang waarschijnlijk niet goed of zit de aanzuig slang op de verkeerde nippel.

med zei:
Verbrande grasresten werden via de uitlaat weer in de tank gepompt en verstopte de brandstoftoevoer op die manier.
Tja, 80% van de motoren heeft geen drukvoeding nodig. Maak de drukslang maar eens los en regel de hoofdnaald opnieuw af. Zal je zien dat het meestal niks uitmaakt. Voordeel: de drukslang kan niet lekraken of verstoppen en -als het al gebeurt- er kan geen troep uit de uitlaat in de tank terecht komen. Ik gebruik nooit een gewone clunk, maar een filter van sinterbrons (heeft niet zoveel weerstand als een viltclunk).

Rhelie zei:
Het moment dat je het model weggooit zal je brandstof wel even heen en weer klotsen, daarbij hapt hij lucht dus zit je klunkslang waarschijnlijk niet goed of zit de aanzuig slang op de verkeerde nippel.
Als de clunk lucht hapt doordat de brandstof klotst, dan is dit DE plek voor een viltclunk...
Als je brandstof schuimt door motortrillingen, dan voeg je een paar spuitjes 'cockpitspray' (dashboardreiniger met siliconen) toe aan een kan brandstof. Je ziet het meteen: eerst flink schudden tot er boven in de kan een laag schuim staat, twee spuitjes en hop, een transparante vloeistofspiegel... Het veel gebruikte inpakken van de tank in blokken schuimplastic heeft een enorm nadeel: het zuigt olie op en het wordt een flinke kliederboel. Mijn tanks zitten vast ingebouwd en mijn motoren lopen goed door...

bedankt voor zoveel goeie tips :!: :!: :!:

maar nog ff n vraagje;

het is een nieuw motortje die nog ingedraaid moest worden,
dit heb ik -omdat hij daar beter op liep dan met 0%- met 5% nitro gedaan. ook is het zo dat hoe je hem ook afsteld, hij altijd problemen heeft met het oppakken van het toerental als je gas geef.

daarom zette ik de motor op een toerental waarop hij goed bleef draaien en gooide ik hem de lucht in. totdat de brandstof op was en dan lande ik hem weer. :lol: al moet ik er bij zeggen dat als je ermee aan het vliegen was en je rommelde een beetje met je gas dat hij het dan wel bleef doen.

ook heb ik verschillende gloeiplugjes geprobeerd dusja.... misschien nog een andere proberen?? of een ander motortje kopen?? :?

Word lid van een vereniging! Deze tip kost niets en kan verkomen dat deze schitterende hobby (te)veel geld gaat kosten. Zie bij de reactie van Ron waar je een vereniging bij je in de buurt kunt vinden.

Gr. bert

Back