Afneembaar Rudder & Pull-Pull

Ik heb op mijn extra het rudder afneembaar gemaakt i.v.m. transport:
extra88001-full;init:.jpg

extra88004-full;init:.jpg

(Waar de blauwe bespanning zit moet nog afgewerkt, heb alleen effe geen blauwe oracover)
Nu worden de ball-links normaal met M3 schroeven en moeren vastgezet, maar ik zou dit graag wat sneller te monteren/demonteren willen maken, evt met kwiklinks o.i.d., heeft iemand hier een goeie tip voor?
Thanks..

Misschien een pen (borstboutje waar je de draad vanaf zaagt) i.p.v. de bout, en een clip (zoals voor auto-bodies) door die pen zodat'ie er niet uit kan vallen?

Ik zie toch overal metalen kwiklinks? als die op die koperen dingeskes, wat in die ball links zitten geschroefd komen te zitten hebt ge toch metaal op metaal?
Of zitten er plastieken buskes over die kwiklinks? (ook over het deel wat in het gaatje moet?) moeilijk te zien op de fotos..
eerste lijkt me geen optie idd met dubbele rudderhorns..

Er vanuitgaande dat je Extra kleiner is dan 3.2 meter kan ik je garanderen dat het volgende systeem perfect werkt; goede, kwaliteits M3 kwiklinks;

HPIM5232.JPG

Met een stukje slang er overheen ter borging.

Op bovenstaande foto is de roerhevel voorzien van ruimte voor een ball-link, dat heb ik dus iets verbouwd voor een kwik-link.

Voor mij is een afneembaar rudder een noodzakelijk iets, anders past de romp niet in de auto

Grt.

Daar mag je rustig vanuit gaan, das niet voor mij weggelegd.. 88" is ie..
Voor mij ook noodzakelijk maar dat ligt aan de auto..
heb je mss een detail fotovan het gedeelte waar de kwiklink in klikt?

heb je mss een detail fotovan het gedeelte waar de kwiklink in klikt?

Jawel;

DSC00953.JPG

De ruimte waar normaal de ball-link zit heb ik dus opgevuld met kleine m3 ringetjes en een cfk plaatje waar ik dan weer de gaatjes door heb geboord. Hier kan de kwiklink makkelijk op. Bij andere kisten heb ik gewoon gfk roerhevels, en hoef ik dus niets om te bouwen voor kwiklinks, dan kunnen ze er direct op.

Grt.

Perfect, zo ga ik het ook doen..
2mm carbon is voldoende?
Slijt dat niet uit door de schroefdraad?

Edit: ik heb hier nog van die epoxy rudderhorns liggen, dat zal ook wel werken zeker? eventueel 2 op elkaar?

Laatst bewerkt:
Ja, 2mm. Slijtage heb ik nog niets van gemerkt, en als het al slijt, dan gaat dat zo ontzettend langzaam dat het te verwaarlozen is....

Epoxy moet ook kunnen hoor, wel ff kijken of het echt stijf is.

Grt.

het zijn deze:

Zaten extra bij de 58" EF extra (voor als je je hoogteroer met 2 servos wilt aansturen, en dat wou ik niet) Dus zal wel stijf genoeg zijn eh?
Thx..

Zo vanaf een foto kan ik niet zien of het stijf genoeg is, maar het lijkt mij van wel:)

Back