Afbouw verslag 2,10m Katana

Hallo,

Zaterdag heb ik van Robert01 de Katana overgekocht.
Mooi vliegtuig en nog NOOIT gevlogen.
toestel weegt leeg 2,3kg
de servo keuze ben in al uit.

hoe heb ik dit gedaan:

HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy Metal Gear Servo 60g/15.5kg/.16sec
hier staan maten bij van de hele servo, dus van papier met wat knipper en plakken de maten wan de servo nagemaakt.
en dan kan het passen beginnen, de eerste was meteen raak zo dat heb ik al.

op de rudder staan bij mij nog wat vraagtekens over de kracht die daar op komt te staan. zou dit ook gewoon de zelfde servo kunnen zijn?

brandstof of elektro?

tja, daar ben ik eens goed over aan het denken.

elektro:
ja geen schoon maak werk maar wel weer flink lipo's laden voor 12min te kunnen vliegen.

motor en regelaar ben ik nog niet over uit (hulp is natuurlijk dan ook van harte welkom)

brandstof:
ja schoon maken maar dit is wel geen 4uur laden.
maar waar ik bang voor ben is dat de motor in een hover ofzo ermee kapt.

motor keuze was ik hieraan aan het denken:
HobbyKing Online R/C Hobby Store : 52cc Gas engine w/ CD-Ignition 3.2kw+ Overbore

wat vinden jullie van deze motor, over powerd(wil er wel verticaal omhoog mee kunnen)??

zo voor de rest nog niets aan gedaan.

even een fototje

moz-screenshot-2.png
full

morgen een hele dag vrij dus kan ik wat kleinigheidjes eraan gaan doen.

alle tips en ideeën zijn welkom.

kevin

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik zou ook voor brandstof gaan. Vooral gezien de kosten voor electro (toch nog).

Over de HC motor kan ik niks zeggen lees de reviews eens zou ik zeggen.

Servo niet op bezuinigen. Vlieg zelf ook met die HC 5kg servo's op bijna alle kisten en die doen het goed, maar zeker bij een grote bak goed de reviews lezen. Rudder hangt af van wat je ervan wilt doen. Veel knife edgen en snaps vergt een zwaardere servo als normaal vliegen.

ik heb de zelfde kist gehad, vloog hm met een Z38, servo's rond om 10 kg, op richting 15 kg, ruim voldoende, met de 38 vloog hij goed, maar liever een 50cc voor f3a was het oeldoende, maar niet om verticaal te klimmen.

mijn keuze, DLE55 goed, goedkoop, je hebt hem al voor 200,- Ex verzenden.

dan is het een kanon.

Servo niet op bezuinigen. Vlieg zelf ook met die HC 5kg servo's op bijna alle kisten en die doen het goed, maar zeker bij een grote bak goed de reviews lezen. Rudder hangt af van wat je ervan wilt doen. Veel knife edgen en snaps vergt een zwaardere servo als normaal vliegen.

ik was aan het denken 15kg op roll en elevater en 20kg op de rudder.
lijkt me voldoende neem in aan

iemand bij ons in de club heeft deze , vliegt ermee met een 46cc van hobbyking en het is echt de moeite , volle gas omhoog en hij blijft maar klimmen !! :-)
hij heeft er geen powerbox inzitten wat volgens mij ook niet nodig is hoor

mvg kristof

mooi hoe is het motortje van hk?
en start hij lekker?

even wat foto's in zijn geheel met de zender als vergelijking.

2ldbyp2.jpg

160ask4.jpg

23j4hf5.jpg

kevin

je kan er altijd wel een schakelaar insteken waar je 2 accu's aan kan hangen (voor de zekerheid..) mijn keuze zou ook naar een DLE 55 gaan..

hoe zit dit bij brandstof?

het zwaarte punt het lijkt mij te veranderen wanneer de tank vol/leeg is
hoe zit dit

Zwaartepunt altijd met lege tank bepalen Kevin.

Als het kan tank op het CG zetten, makkelijk. Niet mogelijk? Dan CG met lege tank bepalen.

Raoul goed nieuw ik heb de benzine motor enz. besteld dus ik ga brandstof vliegen

lekker herrie maken en stinken op het veld:rolleyes:

kan niet wachten tot het pakket(je) hier is

Welkom bij de club meneer :). Leuk om te horen.

Ennuh, de eerste keer starten op het veld he, voor veiligheidsredenen.

Als je bij Willy bent kan je een fles bellray olie meenemen.:wink:
Even in de manuel van de motor nalezen wat de beste verhouding is.
Voor in mijn heli is dat bv tijdens het inlopen 1:40 daarna 1:50.:cool:

zo katana is op het veld geweest en Theo heeft hem eens goed nageken motor steun moet natuurlijk veranderd worden.

zelf snij ik ook alles van roeren eruit en zet er anderen in(dit was ERG slordig gedaan theo trok het er zo uit:o).

ik moet de elektronica van onder inbouwen.
natuurlijk geen probleem opdat ik kleine handen heb maar ik zie mezlf niet elke keer op het veld dat bakje omdraaien en iets vanstmaken zoals de vleugels bv. daar had Theo wel een oplossing op gewoon raamje eraf folie doorsnijden en een los planke ervoor maken die ik dat erop vast maak met magneetjes. daaronder een plaat maken voor elektronica op te bouwen. poeh poeh nog wat werk te doen de winter en dinsdag avond het club project, heli opnieuw opbouwen, uhu repareren en bok maken voor de motor te laten inlopen druk druk druk dus qwa modelbouw;). ik zal binne kort eens wat foto's maken hoe het werk er nu voorstaat.

kevin

als je 15 bent en je staat dalijk een 2m+ katana rond te knuppelen op je club dan zal je bij leeftijdsgenoten flink populair zijn denk ik ;).
mvg eric

Dan moeten die er wel zijn, meeste leden zijn zilverrug gorilla's, hahahahaha. En ik kan het weten, ben lid van hetzelfde clubje ;)

als de ring waar de prop tegenaan vast zit 1 à 1,5 cm uit de kap steekt is dit voldoende.
ik zoek even een montage verslagje voor je op van een andere kist , hier kan je veel info uit halen want alles is bijna het zelfde.

http://www.pilot-rc.com/Upload/200910240935.pdf

onderaan in deze beschrijving staat het e.e.a. over de motormontage , het zal niet precies het zelfde zijn maar je kunt wel een beetje kennis opsteken door af en toe wat van dit soort beschrijvingen door te lezen .

je kunt ook diverse verslagen bekijken op dit forum waar een hoop wordt uitgelegd en met veel foto`s ( zie http://www.modelbouwforum.nl/forums/bouwverslagen-vliegen/ )

dit wist je al want anders stond jouw verslag niet in deze catagorie nietwaar.
gewoon effe zoeken en goed lezen, je kunt het best gewoon een avondje achterover leunen en al die verslagen doorbladeren en alle foto`s bekijken .
je zal hier veel van opsteken ( heb ik in het begin ook zo gedaan )
als je wilt kun je hier alles vragen maar iedereen heeft een ander antwoord, daar iedereen zijn eigen ervaring met dingen heeft .
als je de verslagen doorleest dan kun je uit al die info jeeigen mening vormen en dan weet je straks wat voor jou het beste is .
suc6.
ps je kunt je ook aanmelden bij http://www.flyinggiants.com/ hier staan nog veel meer verslagen over grotere kisten en hoe je alles in moet bouwen .

Laatst bewerkt door een moderator:
als je 15 bent en je staat dalijk een 2m+ katana rond te knuppelen op je club dan zal je bij leeftijdsgenoten flink populair zijn denk ik ;).
mvg eric
lijkt me niet het is nu de grootste bak van het veld op de zwevers na dan:rolleyes:

kan iemand mij iets vertellen welke aansturing ik kan gaan gebruiken in het vliegtuig?
met staal draad een Z buigen lijkt me niet zo slim.

ik had nog gezien dat er ook wel eens ballinks gebruikt worden.

ook zag ik dit https://ssl.kundenserver.de/s118926...nkungs+Zubeh=F6r/images/30760cols4_139x83.jpg
lijkt mij beter.

en de motor steun dan heb ik zoiets nodig http://hobbycity.com/hobbyking/store/catalog/XYZ_SOM.jpg maar die moeten 7cm lang zijn weet iemand waar ik deze kan kopen(liefst in nederland)

kan iemand mij hier mee helpen?

Laatst bewerkt:
Back