Vandaag bij onze Admiraal op de koffie geweest en dus het schip van Barentz nog eens goed kunnen bewonderen, tjonge wat een knap schuitje is dat geworden, schitterend en een mooie aanwinst voor het kolderstok programma
Maar de eigenlijke reden voor deze trip was het touw van 1,4 mm dikte wat Hans mij belooft had als service zodat ik geen twee touwen meer in elkaar hoef te draaien, dus de laatste foto van gisteren was de verwijderde bezaanstag die nu met dit touw opnieuw gemaakt word:
Bekijk bijlage 339137
Gelijk maar wat andere zaken erbij aangeschaft waaronder de patina die ook op was.
Dus bij thuiskomst gelijk maar de nieuwe stag gemaakt:
Bekijk bijlage 339138 Bekijk bijlage 339139 Bekijk bijlage 339140
Het ziet er nu een stuk strakker uit met het nieuwe touw, nogmaals bedankt voor de service *Hans*
Nadat de stag gemaakt was weer verder met het want van de grote mast, eerst een paar aan bakboord:
Bekijk bijlage 339141 Bekijk bijlage 339142
Vervolgens weer een paar aan stuurboord:
Bekijk bijlage 339143
En weer een koppeltje aan bakboord:
Bekijk bijlage 339144 Bekijk bijlage 339145
En toen was mijn klusdag weer voorbij, en word het tijd om voor het laatste week eind dit jaar naar de camping te gaan, even alles schoonmaken en opruimen de komende dagen waarna de volledige aandacht weer aan de modelbouw besteed kan worden

Gegroet en allen een fijn weekeind.