Adrian Page Gee Bee R2 schaal 1/5

Het is even geleden dat ik hier wat gepost heb. Mijn oude baas, het Rotterdams Philharmonisch Orkest, had mijn hulp nodig de afgelopen maand. Dit nam de meeste van mijn avonduurtjes in beslag. Tevens ben ik vorige week met ze mee op een klein tourneetje geweest naar Italië en Zwitserland, maar niet als musicus :D. Maar nu de draad weer opgepakt met de Gee Bee, dus bij deze weer een kleine update.
De romp is inmiddels in de laatste laag witte primer gezet, de paneellijntape is verwijderd en de romp is voorzien van de klinknagels. Nu kan de Gee Bee van een echt kleurtje voorzien worden.

full

groeten kjel

Als orkestbode. En wat houdt dat in? In grote lijnen het klaarzetten en opruimen van alle stoelen en lessenaars en de grote instrumenten zoals pauken, slagwerk, harpen, piano’s, celesta’ s en contrabassen en zo. Tijdens de concerten doen we changementen als die nodig zijn. Het verzorgen en begeleiden van de dirigenten en solisten. Bij concerten buitenshuis het inpakken van de fightcases en laden en lossen van de vrachtwagen. En in het geval van de afgelopen tournee was er een concert in Zwitserland, dus buiten de EU. Dan moet er een carnet gemaakt worden om alle instrumenten tijdelijk in Zwitserland in te voeren. En momenteel is er niemand bij het orkest die daar kaas van gegeten heeft, de opvolger aan wie ik het overgedragen had is ook al weer een tijdje weg.
Erg leuk en bijzonder werk, maar in Ede wonen en Rotterdam werken op de meest idiote werktijden is niet bevordelijk voor je nachtrust. Zodoende moest er na 10 jaar verandering komen.

Die foto dat ben ik inderdaad, weet iedereen gelijk het gezicht achter de naam ;).

groeten kjel

Die foto dat ben ik inderdaad, weet iedereen gelijk het gezicht achter de naam

Niet helemaal netjes van mij, omdat zo op het web te knallen . . .

Erg leuk en bijzonder werk

Kan me er wel iets bij voorstellen, mijn vader dirigeerde vroeger de Matthäus wel eens.

Hou je van klassieke muziek?

(Dit gaat wel erg of topic, maar verder gebeurt er toch niet zo veel op het forum . . .)

jan.

Hoi Jan, voor wat betreft die foto, het is je vergeven :D. Verder houd ik wel van klassieke muziek, zolang het niet te modern is. Als je op en rond het podium werkt is een beetje affiniteit met klassieke muziek wel zo prettig. Anders houd je het snel voor gezien denk ik.

Het eerste kleurtje zit er op. Eigenlijk zou ik eerst met alle witte delen moeten beginnen, maar ik kon het niet laten om eerst de motorkap rood, brandweerwagen rood, te schilderen. De paneellijnen en klinknagels komen mooi uit de verf :D. De verf is acrylverf met het rolletje gerold. Ik had geen zin om met autolak te gaan spuiten, daar is het weer ook niet helemaal naar. Nu kan ik het schilderwerk gewoon binnen doen, al zou het met spuitwerk net iets strakker worden, het rollertje geeft ook een zeer goed resultaat.

full

Nu eerst verder met alle witte delen.

groeten kjel

Het eerste kleurtje zit er op. Eigenlijk zou ik eerst met alle witte delen moeten beginnen, maar ik kon het niet laten om eerst de motorkap rood, brandweerwagen rood, te schilderen. De paneellijnen en klinknagels komen mooi uit de verf :D. De verf is acrylverf met het rolletje gerold. Ik had geen zin om met autolak te gaan spuiten, daar is het weer ook niet helemaal naar. Nu kan ik het schilderwerk gewoon binnen doen, al zou het met spuitwerk net iets strakker worden, het rollertje geeft ook een zeer goed resultaat.

full

Nu eerst verder met alle witte delen.

groeten kjel
En met de roller heb je tevens schaal afwerking . Bekijk echte vliegtuigen maar eens .

Om het kleurenschema links, recht, boven en onder een beetje symmetrisch te krijgen heb ik een paar sjabloontjes geknipt uit de bouwtekening. Ondanks dat het maar twee kleurtjes zijn is het toch nog best een lastig kleurenschema om mooi te krijgen.

full

Vervolgens de sjablonen met een paar stukjes schilderstape op de vleugel en de romp geplakt en met een potlood afgetekend. In het kader van de gewichtsbesparing schilder ik alleen wit wat wit moet zijn. Of het veel gewicht bespaard, geen idee?

full

full

full

Het eerste laagje wit zit erop en "de was hangt te drogen" :D.

full

groeten kjel

Vandaag alles afgeplakt. Het voordeel van met een rollertje schilderen is dat, dat afplakken niet heel uitgebreid hoeft.

full

En het eerste laagje rood hangt te drogen. Voor Henri heb ik de BH ook van wat rood voorzien, dat staat veel sexyer :D.

full

groeten kjel

Back