aansl ontvanger

goedendag collega bouwers,ben zelf net bezig met een kleine f18 en daar komt een futaba R6004FF ontvanger in,de behuizing is echter van dien aard dat de stekkers van de servo's er op alle manieren in kunnen,wie kan mij vertellen hoe ik op de correcte wijze de stekkers erin doe,noem me onwetend maar bouw pas recentelijk en kom er niet uit,alvast bedankt,mvg,mischa.

de - draad (zwart) naar de binnekant ( midden) van de ontvanger, dus de oranje gele signaaldrad naar de buitenkant.

s+- -+s
s+- -+s

mvg Hans

Wat zegt de handleiding van de radio apparatuur?

Met F18 bedoel je iets als dit? Als dat het geval is, dan zou ik er nog even mee wachten, modellen van dergelijke toestellen zijn niet geschikt voor beginners. Kun je aangeven merk/type/grootte (link?) wat je gekocht hebt?

us-navy-f18_jpg.jpg

Voor een turbine jet heeft die ontvanger toch een paar aansluitingen te weinig . :D
Denk dat het om een parkflyer gaat .

Mvg Johan

aansl servo's

nou het is zo'n dingetje van 60cm van piepschuim,heeft 90 euro gekost,oefenprojectje,hij mag de grond in moet niet,is meer om een beetje te leren mijn zender in te stellen e.d.
de stekkers van de servo's kunnen er op 2 manieren in vandaar,is me eerste bouwprojectje,vlieg zelf met een Trex600n maar dit is even om zelf wat te oefenen,alvast bedankt jongens voor de reactie's,mvg,mischa.

nee, de ontvanger is Futaba, en als hij originele futaba stekkers gebruikt, dan passen die maar op 1 manier, nu heeft hij echter JR kleuren schema, of mpx en dan kan de stekker er op 2 manieren in.

houd er wel rekening mee dat de 6004 een indoor ontvangertje is!!!

en deze een bereik van 100mtr heeft!!!!!!

SPECS: Dimensions: 0.81 x 1.39 x 0.30" (20.5 x 35.3 x 7.5mm)
Weight: 0.13oz (3.8g)
Power Requirement: 4.0V- 8.5V (although this receiver can be used at
8.5 volts, Futaba recommends you follow the voltage specs of your servos).
F/S and Battery F/S function (for channel three)
Battery F/S Voltage: 3.8V
Approximate range of 300 ft (91.4m)

nee, de ontvanger is Futaba, en als hij originele futaba stekkers gebruikt, dan passen die maar op 1 manier, nu heeft hij echter JR kleuren schema, of mpx en dan kan de stekker er op 2 manieren in.

houd er wel rekening mee dat de 6004 een indoor ontvangertje is!!!

en deze een bereik van 100mtr heeft!!!!!!

In de praktijk is het wel eerder 500meter.
Maar inderdaad staat 91.4meter officieel vast.

Back