Gonzo het zou mij niet verbazen als eind dit jaar jou hele top 3 alweer vervangen is voor een nieuw model.
Bepaalde merken hebben of komen met wat nieuws en zitten gewoon behoorlijk achterhaalde designs tussen.
Kijk eens naar de tekno EB48, op tracks zoals charleroi die je noemt is deze auto zowieso gewoon een van de beste of de beste. (doordat hij zo compact is meer stuur heeft etc zowieso beter op compacte tracks)
En dan heb je gewoon een goed modern design, die nog een tijd op de markt blijft en top.
MP9E heeft zelfs in de chassisplaat nog een uitsparing voor het vliegwiel van de nitro zitten zoveel moeite hebben ze daar in de conversie gestoken... een dedicated e-buggy kan je het niet noemen
voor het fortuin dat het ding moet kosten.. (ja de kwaliteit van de materialen is ongetwijfeld top)
Maar is het geld al een tijd niet meer waard imo.
Ik weet zeker als je op het MP9E topic kijkt op RCTech dat je hordes mensen gaat vinden die de tekno conversie beter vinden.
Zelfde geld bij andere merken ook wel.
Kijk hier maar eens in de subfora voor autos bij bijv kyosho/mugen/asso:
RCmag - Le Web Magazine du Modelisme RC - en zie hoeveel er tekno converted zijn.
Bovenop de tekno eb48 dus wat volgens mij de meest populaire wagen is daar (volgens mij post zon beetje alles wat op charleroi rondrijd op dit forum)
Tis ook niet voor niets dat bijv associated fabrieksrijders verboden word tekno kits te gebruiken. (anders word het ook wel moeilijker om zon achterhaald design nog aan te smeren bij racers)
Die teren in de states samen met losi op het feit dat het merken zijn met een racewaardige 1/8 buggy waarvan de onderdelen bij de meeste hobbyzaken te krijgen zijn, ook degene die zich niet focussen op racing.
En dat is een enorm deel van hun populairiteit verklaard
Nog iets wat mij ook wel opviel:
Je hebt het zowel over de mugen mbx6 als de losi 8ight
Tussen deze 2 zit waarschijnlijk een van de grootste verschillen in de Kunststof van alle 'wedstrijd' 1/8 buggys
Waar de mugen vrij/erg hard is en daardoor er niet snel slop komt op onderdelen en setup behouden blijft (tot aan het punt dat plenty rijders hun armen eerst koken om en bij de truggy nog wel een arm wil sneuvelen)
Is het bij de losi zo dat die eigenlijk niet stuk krijgen zijn.
Er zit veel meer flex in, en er komt ook veel sneller slop op.
Maak je een of andere enorm zieke crash kan het zomaar zo zijn dat je met een verbogen aandrijfas zit maar de arm nog heel is.
Het is eigenlijk wel zeker dat je als racer meer hebt aan de mugen kunststof formule
En de eight 3.0 nitro is uit.
Van jou top3 zou ik zelf aleen de mugen overwegen en zowieso de rest vergeten.
Maar dan moet je er alsnog rekening mee houden dat er toch best snel een vervanger aan zal komen.
Grts