Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ernst Grundmann zei:Wil je alleen meer trekkracht bij het starten en weinig of geen extra snelheid dan kan je een 10x4 prop proberen. Ook dan zal de motor meer toeren gaan maken en zal je makkelijker los komen.
Bruno van Hoek zei:De grijze -met blauwe opdruk- 10x7 drieblad van graupner heeft in werkelijkheid nergens meer dan 5,5 spoed. Heeft een LB-collega van mijn ooit eens nagemeten.
Satoer zei:http://www.keveney.com/Wankel.html
Steven D zei:Niet per omwenteling van de zuiger, Ron, maar van de as.
Maar uiteindelijk zit je prop aan de kruk-as. Als we het over RPM's hebben, praten we over omwentelingen van kruk-as, en niet van de zuiger.ron van sommeren zei:De vertraging heeft er in dit geval niets mee van doen. De zuiger is 'driehoekig', per omwenteling van de zuiger komt elke zijde van de driehoek één keer langs de bougie/gloeiplug dus drie volledige cycli per omwenteling.
Deze ben ik van plan ook nog te bouwen, hoe vliegt ie? helaas heb ik een geld voor de dure wankel motoren en de scale retracts, want ik moet het van mijn zakgeld betalen...Huib zei:De DC-3 van Top Flite die ik aan het bouwen ben, wordt uitgerust met twee wankelmotoren van O.S.. Volgens de specificaties leveren deze 4,9 cc motoren ongeveer 1,2 pk bij 17.000omw/min. Voordat ik met deze motoren met de Dakota ga vliegen, leek het me nuttig om er althans enige ervaring mee op te doen. Gezien het vermogen zou het vliegen van een Yamaha Tri-40 trainer met deze motor geen probleem mogen zijn. Dus maar weer een kleine verbouwing aan een trainer gestart.