janzwart
verslagschrijvers
In maart 2011 ben ik begonnen met het bouwen van de HMS Victory van DeAgostini.
Ik ben nu zover dat ik begin met de tuigage. (Afl 95 van de 120)
Ik heb er geen bouwverslag van gemaakt want dat zou toch maar meer van hetzelfde zijn geweest. Gaandeweg echter zag ik dat DeAgostini zich van bepaalde zaken er wel erg makkelijk vanaf maakte en zelfs onjuistheden voorstelde.
Mijn streven is tweeërlei:
1: een zo getrouw mogelijk model te maken
2: te presenteren op een levendige manier. Levendig in de zin van figuren erop plaatsen die met bepaalde werkzaamheden bezig zijn, zoals in het echt ook zou kunnen.
Daarom stoorde ik me aan een aantal zaken van DeAgostini, en heb ik die aangepast.
Juist deze aanpassingen lijken me wel interessant voor dit forum.
Tot nu toe heb ik 22 aanpassingen benoemd, beschreven en gefotografeerd.
Deze wil ik vanaf nu in regelmatige updates presenteren.
Vandaag de eerste en meest opvallende: De spiegel en de zijgalerijen.
Wat DeAgostini ervan maakt lijkt niet op het origineel. De oplossing van Caldercraft is veel beter. Op het Engelse forum heeft iemand in samenwerking met Caldercraft een update laten maken passend voor ons model. Dat heb ik gebruikt en het resultaat ziet u hier.
Drie foto's:
01-1-SpiegelDeAgostini
2. De echte Victory
3. Mijn resultaat.
Wordt vervolgd.
Ik ben nu zover dat ik begin met de tuigage. (Afl 95 van de 120)
Ik heb er geen bouwverslag van gemaakt want dat zou toch maar meer van hetzelfde zijn geweest. Gaandeweg echter zag ik dat DeAgostini zich van bepaalde zaken er wel erg makkelijk vanaf maakte en zelfs onjuistheden voorstelde.
Mijn streven is tweeërlei:
1: een zo getrouw mogelijk model te maken
2: te presenteren op een levendige manier. Levendig in de zin van figuren erop plaatsen die met bepaalde werkzaamheden bezig zijn, zoals in het echt ook zou kunnen.
Daarom stoorde ik me aan een aantal zaken van DeAgostini, en heb ik die aangepast.
Juist deze aanpassingen lijken me wel interessant voor dit forum.
Tot nu toe heb ik 22 aanpassingen benoemd, beschreven en gefotografeerd.
Deze wil ik vanaf nu in regelmatige updates presenteren.
Vandaag de eerste en meest opvallende: De spiegel en de zijgalerijen.
Wat DeAgostini ervan maakt lijkt niet op het origineel. De oplossing van Caldercraft is veel beter. Op het Engelse forum heeft iemand in samenwerking met Caldercraft een update laten maken passend voor ons model. Dat heb ik gebruikt en het resultaat ziet u hier.
Drie foto's:
- Voorstel van DeAgostini,
01-1-SpiegelDeAgostini
2. De echte Victory
3. Mijn resultaat.
Wordt vervolgd.
Laatst bewerkt: