Aanpassen Mercedes Arocs 4151 8X4 voor hydrolische kraan en afzetcontainer

Hoi Stef
Je bouwt een truck die vrij complex is. En dan loopt je tegen diverse probleempje. Mijn advies ga eens naar een besloten rijdag van een modelbouw club neem je spulletjes mee, daar zijn er altijd wel die je willen helpen. ( je wel effe aanmelden en aangeven waarom je komt)
Zoals Cor al aangeeft dat omhulsel voor servo neemt te veel ruimte in. De motor neemt ook te veel ruimte in. De sfr1 kan volgens mij achter de stoelen als er andere motor op zit.
Inderdaad misschien wat ingewikkeld maar niet het eerste project, wel eerste meldingen op dit forum. Kwam hier terecht na een babbel bij Wetronic die nieuw zijn voor mij want Nieuwegein is boven de honderd kilometer van mijn thuis. Daar heb ik ook de bouwkit van de hydraulische kraan en de container afzet kit aangeschaft en ook de rest er rond.

Hallo Stef,
Waarom heb je voor de Tamiya versnellingsbak gekozen, er zijn tal van motor met vertraging oplossingen die minder ruimte innemen. Precies wat Stoomertje al aangaf de motor neemt te veel ruimte in beslag.
Kijk eens bij Wetronic of bij Aliexpress
Die versnellingsbak was bij de Tamiya Acros 4151 inbegrepen en wil ik wel eerst eens een kans geven niettegenstaande ik er langs alle kanten bezwaren over vind. Aangezien het Lesu chassis niet in kit wordt verkocht had Alwin van Wetronic me eerst de Volvo boomwagen aangeraden omdat het chassis al wat langer was, maar ja de Acros had mijn voorkeur daar er verschillende rijden bij een nabije firma en ik die leuk vond. Intussen wel de assen en vering enzo aangepast met Lesu materiaal en ook de cabine aangepast met scaleclub kit zodat de batterij in de cabine kan en niet zoals bij het origineel er achter. en dus in de weg staat voor de kraan die erop komt. Door die kit is de cabine volledig afgesloten en kan de SFR-1 er niet bereikbaar in, maar dit is een zorg voor later. Het is een project van lange duur, ik heb tijd om nog vanalles aan te passen.

Oplossing voor stuurassen gevonden bij Wetronic, de G-6020 1/14 Lesu koppelstangen passen perfect bij de Lesu Q9051 assen die er al opstaan nu. Die Tamiya bak en motor gaan er ook af en worden vervangen door GM36U390N. Eventjes niet op voorraad maar dat komt wel goed. Kan me nu eerst wat bezig houden met de kraan te spuiten en in elkaar te steken.

Ja, dat is eigenlijk hetzelfde als ik voorstelde, alleen met méér draaipunten, nl. 6 kogelgewrichten ipv 4
Die 'idlerarm' die tussen de beide assen zit heeft een extra draaipunt, plus 2 stuks extra kogelgewrichten. Zal best goed komen met deze spullen, maar het kan eenvoudiger, als die idlerarm gelijk OP de servo zit.
Overigens ben ik (professioneel) uitermate goed bekend met deze oplossing, want zo zit dat ook op heel veel mobiele kranen, zoals in mijn Avatar.
Succes
Cor

Ja, dat is eigenlijk hetzelfde als ik voorstelde, alleen met méér draaipunten, nl. 6 kogelgewrichten ipv 4
Die 'idlerarm' die tussen de beide assen zit heeft een extra draaipunt, plus 2 stuks extra kogelgewrichten. Zal best goed komen met deze spullen, maar het kan eenvoudiger, als die idlerarm gelijk OP de servo zit.
Overigens ben ik (professioneel) uitermate goed bekend met deze oplossing, want zo zit dat ook op heel veel mobiele kranen, zoals in mijn Avatar.
Succes
Cor
De servo zal hier waarschijnlijk nu onder het chassis verdwijnen door de idlerarm, maar dat zal ik op uw aanwijzen nog eens goed bezien en als het mag uw deskundig oordeel hierover vragen als het zover is.
Die versnellingsbak was bij de Tamiya Acros 4151 inbegrepen en wil ik wel eerst eens een kans geven niettegenstaande ik er langs alle kanten bezwaren over vind. Aangezien het Lesu chassis niet in kit wordt verkocht had Alwin van Wetronic me eerst de Volvo boomwagen aangeraden omdat het chassis al wat langer was, maar ja de Acros had mijn voorkeur daar er verschillende rijden bij een nabije firma en ik die leuk vond. Intussen wel de assen en vering enzo aangepast met Lesu materiaal en ook de cabine aangepast met scaleclub kit zodat de batterij in de cabine kan en niet zoals bij het origineel er achter. en dus in de weg staat voor de kraan die erop komt. Door die kit is de cabine volledig afgesloten en kan de SFR-1 er niet bereikbaar in, maar dit is een zorg voor later. Het is een project van lange duur, ik heb tijd om nog vanalles aan te passen.
Toch maar vervangen door de GM36U390N van Wetronic, op dit ogenblik niet op stock, maar komt wel goed.

Motor 32U390N hier plaatselijk gekocht en normaal maandag de Wetronic onderdelen en dan weer actief. Maar moet eerst nog wat programmeerwerk doen voor vrijwilligerswerk, goeie doel weet je.

Alles vervangen en nu terug opbouwen want alles moest er terug af om vanaf begin te kunnen starten. Zit inderdaad nu niet veel meet origineel Tamiya op.

De Lesu stuurassen gemonteerd, nog af te stellen.
1746804464343.png

Dat kan niet, je kunt wel de hele tekst weghalen (net als je dat doet in andere tekst velden: highlight>delete) en dan naar "bewerk", links onder, en dan vervangen door een puntje of zoiets; of je zegt: fout, verwijderd., Dan 'save'.
Maar een post verwijderen kan je niet. Bij mijn weten....
OF: je klikt op "Report" en dan komt die post bij een moderator, die dan actie kan/moet ondernemen, maar daar zal hij niet blij van worden. Denk ik
Cor

Laatst bewerkt:
Dank voor de info. Er was vanalles verkeerd gegaan met het plaatsen van foto's en daarom deze vraag. De inhoud heb ik grotendeels opgekuist en een rapport gemaakt. We wachten af om verder te posten nu.

Back