Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Euh... schaal HO, hoeveel is dat? Ik ken dat niet echt.Veel succes met dit model!
De schaal 1 : 77 is een hele uitdaging, vooral als je in scratch gaat bouwen. Ik zelf bouw al mijn modellen scratch op schaal HO
Ik ga je volgen,
Constant
De sponning op de kiel heb ik bewust doorgetrokken. Ik dacht: het is gemakkelijker om het overbodige op te vullen en fijn te schuren dan achteraf (bij een tekort) bij te frezen terwijl de spanten er al liggen. Ik wist echter nog niet waar de scheiding (jouw rode lijn) juist lag. Nu weet ik het ongeveer en dat helpt me zeker verder. ThxEen vaste opstelling voor de frees en dan een geleiding maken waar je met de hand de voorsteven langs haalt? Dan houd je in ieder geval de zelfde afstand aan.
Even over de kiel en de sponning. Loopt die niet te ver door? de sponning is voor huidplanken die niet evenwijdig aan de kiel lopen maar onder een hoek. Aan de achterzijde heb je de dubbeling.
Even een screen shot...
Bij A loopt de dubbeling en die loopt/ligt vlak op de kiel.
B is (ongeveer, vergeef mijn slechte tekenwerk..) waar de huidbeplanking (ongeveer) loopt met een hoek aansluitend op de kiel/achtersteven in een sponning.
Bekijk bijlage 316825
Ik denk ook zoiets maken als een ronde ring als geleider rond je freesje.Iemand een gouden tip hoe ik het best een sponning maak op mijn voorsteven? Voor de kiel is het gewoon een rechte lijn, maar een voorsteven is een gebogen lijn & ik wil die sponning ook perfect symmetrisch met de beuging krijgen.
Lijkt me wel wat, stof tot nadenken. Ik zal zeker iets moeten zoeken in de zin van een geleider.Ik denk ook zoiets maken als een ronde ring als geleider rond je freesje.