3 quad vallen tijdens vlucht uit de lucht

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door sniperx, 6 jun 2015.

1. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Na een maand zoeken ben ik er nog niet achter.

Het gaat om de volgende 3 quads

Zmr250, Cobra 1960KV, afro 20A, NAze32 acro en vliegt op 3s 2200 6 inch. Orangerx ontvanger.
    Regelaars zijn allemaal met +,- en S verbonden met de naze32. Las dat dit mocht bij deze regelaars.
    Tijdens vlucht valt hij spontaan uit de lucht, dan pak je de quad op en is deze nog steeds gearmd.
    Wat ik wel merk als alles uit valt gaat de beeper 2 x beepen.
    - de ontvanger is ook het zelfde op de andere 3 quads.
    Maar zitten ook op ruim 6 vliegtuigen en zijn ook gewisseld. De vliegtuigen hebben nergens last van.
    Ook gebeurde bij 2 toestelen een soort van glitch, maar kon wel door vliegen.

Wat we gedaan hebben in Cleanflight.
    -Sticks allemaal op center 1500
    -Esc nogmaals geclibreerd.
    -Mincheck aangepast anders wil deze niet armen.
    -MaxThrottle is 1864 en MinThrottle 1064
    -Mincommand 1000
    -Failsave staat aan op 1000
    -Midrc 1500
    -Mincheck staat 5 meer als je de throttle naar beneden doet.
    -Armen gaat via AUX

Dit gebeurt dus op 3 verschillende quads met 3 verschillende setups en lipo combinatie's>
    De Zender is een DX7S en er wordt gebruikt gemaakt van OrangRX ontvangers

wie o wie kan mij helpen want dit is niet leuk meer zo

Laatst bewerkt: 6 jun 2015
  2. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Dit net de zmr gebeurd met rustig vliegen op nog geen 25 meter afstand en 5 meter hoog
    HEt gebeurd dus ook op verschillende momenten. Kan soms zo zijn dat je 3 packs kan vliegen zonder iets te merken.

De andere quads zijn een Sky Hero en een Warthox allemaal afro 30A esc en Naze32 Acro met cobra en sunnysky motoren

Laatst bewerkt: 6 jun 2015
  3. cornetto

cornetto

Lid geworden:
    6 dec 2006
    Orange rx dumpen ...
    Net hetzelfde voorgehad op 2 quads, nu origineel spectrum ontvangers en nooit geen problemen meer gehad.
    Op 50 meter vielen ze gelijk een dood vogeltje uit de lucht.

4. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Cornetto,

Maar hoe kan het dan dat de vliegtuigen allemaal zonder problemen vliegen. En dan kom je toch echt wel verder dan 200 meter?

5. cornetto

cornetto

Lid geworden:
    6 dec 2006
    Ik weet het, had eerder dezelfde orange ontvangers gebruik in vliegtuigen, zonder enig probleem.
    In de quads was het echt miserie (zowel dsm2 als dsmx) .... mss heeft het te maken met het feit dat in een quadje alles enorm dicht op elkaar zit.
    Gebruik nu spectrum rx, de 6210 met sat en ervaar geen problemen meer.

6. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Toevallig hebben we zelf ook nog zon spektrum liggen. Deze gaat er zo in en gaan we de zmr testen.

7. heyudude

heyudude

Lid geworden:
    12 sep 2013
    Denk inderdaad de orangerx
    Dat spontaan vallen zal de failsafe zijn die inzet

De antenne plaatsing is cruciaal bij Spektrum

8. Nodri

Nodri

Lid geworden:
    16 jan 2009
    Gebeurt het allemaal in ongeveer dezelfde omgeving, dan zou het storing kunnen zijn.

9. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Nee verschillende lokatie's. Gisteren de Spektrum geplaatst en geen gedonder meer gehad.
    Het wordt dus OrangeRX voor vliegtuigen en Spektrum voor de quads.

Allemaal bedankt!

10. Gerard_nl

Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    7 sep 2002
    bij een quad zie je een failsafe meteen, het ding dondert uit de lucht

een vliegtuig geeft misschien een trekje maar glijd altijd door in de richting, daardoor valt een kleine failsafe niet op.

doe jezelf een plezier en gebruik die troep negens in.

het beste kan je die orangerx inbouwen platgeslagen in de gemeentekliko :)

11. Johack

Johack

Lid geworden:
    8 dec 2010
    Hier precies hetzelfde probleem met de ZMR 250 quad.
    Setup is op motoren en esc na gelijk. Het heeft mij al een aantal setjes fpv antennas, landingsgestellen en armpjes gekost...

12. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Ondanks dat er nu een orignele Spektrum ontvanger in zit is het weer gebeurd en nu ook bij vliegtuigen. Denk in dit geval bij ons dat de zender slecht is.

13. Solidminds

Solidminds

Lid geworden:
    14 jun 2014
    Ik heb vanavond hetzelfde gehad. Ook een OrangeX ontvanger, de R615x. Goedkoop ontvangertje, maar ik wilde graag via PPM werken.

http://orangerx.com/2014/05/20/r615x-spektrumjr-dsm2dsmx-compatible-6ch-2-4ghz-receiver-wcppm-2/

Op nog geen 150 meter valt mijn quad ineens als een baksteen uit de lucht. Terwijl ik er voor nog veel verder mee ben geweest. Ik maak gebruik van een Spektrum DX6 via DSMX protocol.
    Armen nog heel, maar alle 4 de props gebroken en de lipo opengespleten, naze van de mount (mount gebroken). Dus het was een harde klap.
    Verhaal lijkt exact hetzelfde. Defecte ontvanger? Wel heel toevallig? Welke versie van Cleanflight gebruik je? Ik 1.9.0.

14. sniperx

sniperx

Lid geworden:
    2 jun 2008
    Klote man, tja hoe het komt we zijn er nog niet achter
    Ik heb verschillende quads met Cleanflight 1.7 t/m 1.9 met het zelfde probleem.
    Maar ook vliegtuigen die nu spontaan storing geven wat daarvoor nooit was.
    Ik heb ook een zelfbouw warthox die al 2 jaar zonder storing vliegt met een orangerx ontvanger.

15. Solidminds

Solidminds

Lid geworden:
    14 jun 2014
    Vreemde is dat hij in horizon modus vloog, met baro en mag aan. De failsafe stond juist ingericht, maar alle props stopte gewoon en hij viel als een baksteen.
    Ik had de vbat minimum bat setting op 3 gezet. En de lipo was nog goed vol (net een volle pack erin).

Blackbox logging stond aan, maar stond op 1/16. En ik zie niet echt het moment waarop hij crashte. Tot aan het einde in de logging gewoon throttle en ontvangst. Het lijkt wel alsof er ineens geen power meer op de Naze staat en alles gewoon ophoud.

Met de ductape-copter maar even alleen boven grasveldjes vliegen en niet hoger dan 5m.....

16. Schiksie

Schiksie

Lid geworden:
    26 jul 2012
    Tja ik durf ook niet heel ver meer met de orange ontvangers tenzij er een satelite aan hangt :) Vorige jaar ook een failsafe bij FPV oefenen..ging een hele tijd goed op een open veld tot ik een achtwaartse looping wilde doen waardoor waarschijnlijk het frame een blok vormde voor het signaal.... Let niet op het beeld ha ha de pids stonden in het 2e deel helemaal verkeerd met als gevolg veel trillingen. Dit was destijds gewoon met Baseflight op de Naze32. Rond 13.35 valt hij zo uit de lucht :)

17. Mitchelll

Mitchelll Guest

Vlieg je op 1.2 of 5.8 ?

In geval van 1.2 spektrum weg doen, is een drama.
    Fasst nemen

18. Purplehazezzz

Purplehazezzz

Lid geworden:
    19 okt 2009
    Vlieg zelf met orange fasst op mijn quad, behalve dat ie behoorlijk groot is nooit bovengenoemde problemen ervaren.

19. GMR

GMR

Lid geworden:
    6 mrt 2014
    Ik heb met dezelfde orangerx 615x ook dat soms het signaal wegvalt...

ik denk ook dat het kan komen doordat de antenne's zo kort zijn, deze vallen in mijn geval niet ver buiten mijn (carbon) frame, en daardoor al snel de verbinding kwijt.

Ik zag bij HK dat ze nu een opvolger hebben, de 620x, deze heeft ook ppm, en langere antennes.
    Heb er 2 besteld, mocht ik daar alsnog problemen mee krijgen, dan word het de dure spektrum ontvangers.
    Nadeel van die dingen vind ik dat ze erg groot zijn, en ze ondersteunen geen ppm.

20. Solidminds

Solidminds

Lid geworden:
    14 jun 2014
    Ik ga ook eens kijken naar die opvolger. Een andere oplossing zie ik niet echt als je toch ppm wilt gebruiken.
    Ik vond het net zo leuk om die ledstrips te gebruiken icm de naze. Maar zonder ppm gaat dat niet meer.

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015

Deel Deze Pagina