Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Voor Kerst onder de boom dus.Alleen nog een lantaarn, en voor een anker ophangen en dan kan ik aan de slag met tekeningen en bouwbeschrijving.
In katoen is dat nogal een dingetje heb ik begrepen. Is dan niet sterk genoeg. Amati heeft hennep van 0,25 mm in 3 kleuren op rolletjes van 20 meter. Ik heb dat hier liggen. Is iets dikker dan wat ik gebruik maar wel net zo sterk bijna. Het knoopt als katoen. Misschien een goede tip.voldoende dun draad
Dat is een prachtig ontworpen en gebouw scheepje, Hans. Mooie toevoeging aan de te leveren collectie!In principe is het model nu af. Er zitten wat dingetjes in die niet helemaal correct zijn, maar dat kan ik in de bouwbeschrijving wel zodanig aangeven dat toekomstige bouwers het wel goed doen.
De dikte van de weeflijnen is even een puntje van aandacht - ik had daar even kort een gesprekje over met Ab Hoving op 2 oktober jl., en ook Stephan heeft daar e.e.a. uitgezocht en over geschreven.
Ik moet dus even kijken of ik voldoende dun draad kan vinden om in de pakketten erbij te gaan doen.
Momenteel wordt de bouwbeschrijving gemaakt (in 3 talen) en nagekeken, en het tekenwerk is nog in arbeid.
Tot slot een doos waarin het geheel moet komen - ook dat is in de maak.
Dit alles vraagt best wel wat tijd, en ondertussen loopt de reguliere verkoop van modellen ook gewoon door. We streven naar 1e kwartaal ergens om het geheel leverbaar te krijgen.
Dan een foto. Deze is niet veel anders dan de eerdere foto's, maar de achterzijde is nu ook voorzien van een lantaarn en van deuren voor het laden. Het rechterbovenhoekje van de foto laat nog net de rand van de fototafel zien.
Bekijk bijlage 471663