17e eeuwse Fluyt - Kolderstok

It are not really ages, but my son has spent several weeks on it before this small person was finished.

Beetje geprobeerd te verven gisteren:
image.jpg

Het gezichtje blijft een moeilijk dingetje

Nieuwe update, wellicht in een wat minder gebruikelijke volgorde. Normaal maak ik de hele romp klaar, met alle ornamenten etc. er ook op. Omdat deze ornamenten nog in de maak zijn ben ik alvast maar begonnen met de masten en de bijbehorende tuigage. De boegspriet is geplaatst en met een sjorring vastgezet, en de fokkemast staat deels. Eén paar hoofdtouwen aan elke zijde, er komen bij de fokkemast 3 paar aan beide zijdes.
image.jpg

Omdat de romp van het schip een ding met extra aandacht is heb ik een bekend forumlid en naamgenoot gevraagd het schip ook te bouwen aan de hand van de eerste snijbestanden, dit om er onvolkomenheden uit te halen. Deze naamgenoot zal binnenkort ook een verslag starten.
image.jpg

Nog een foto een beetje schuin van voren :-)

Hans , ik heb het idee dat je met watergedragen verf rechtstreeks op het geprinte figuur aan het schilderen bent.
zo ja, eerst primer aanbrengen, die van de action is goed genoeg, of enamel verf ( revell, email color) gebruiken. Geeft veer betere dekking van de verf.
zo neen , ben je helaas niet de beste schilder op het forum :)
geprinte figuur ziet er prachtig uit.
Geplaatste mast natuurlijk ook, maar daar heb jij meer verstand van dan ik vermoedelijk.

Het zwart op het mannetje is de primer (chaos black van warhammer, het beste wat er is).
Het vlekkerige effect op het wit is veroorzaakt door de wash. Dit is alleen op het gezicht niet goed in de diepe delen gaan zitten.

En de ambachtsman wat de waterlijn op jouw romp geschilder het, moet gefire word te veel jenewer de vorige aand?

Dit is juist hoe het gedaan werd vroeger. Niks afplakken of strak verven. Gewoon met de dikke kwast er tegen aan. Dat is mij door Ab Hoving nog eens bevestigd. :)

Laatst bewerkt:
Zo met het rustige zomerweer hebben we lekker de tijd om een beetje te bouwen.
Hans G is lekker bezig de romp nog eens te controleren op afwijkingen, en ik ben zover dat de fokkemast met steng staat, inclusief hoofdtouwen, stagen en pardoens.
image.jpg

Stukje karton erachter voor de duidelijkheid :-)

Back