TIMBERWOLF
Forum veteraan
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Al zagend zal het vast wel goed komen vermoed ikIk was lekker bezig afgelopen week, kwam ineens opperbouwmeester Hoving de werf inspecteren. Goed bezig vond hij, maar er waren wel enkele aanbevelingen...
Ab Hoving gaf een zinvolle tip over de betings: de knechten ervan staan altijd tussen de mast en de nagelbank (en dus kon ik gaan slopen). Dat is nu aangepast.
Daarnaast stuurde hij een verhelderende schets over de opbouw van de fortuining.
Ook daar dus de zaag ingezet:
Bekijk bijlage 442184
De plaats van de pomp wordt hoofdzakelijk bepaald door het diepste punt van het schip. Schepen die op stuurlast liggen hebben de pomp verder naar achter, en omdat daar meerdere dekken boven elkaar liggen stond de pomp vaak op een niet van buitenaf zichtbare plaats. Een te lange pomp pompt ook zwaar.En zo blijf je lekker bezig Hans!Maar stap voor stap wordt het een pracht van een scheepje! Een vraag: hoe heb je de locatie van de pomp besloten? En komt dat overeen met waar ze op retourschepen stond? (ik zit te overwegen d'r 2 te plaatsen of mijn Friesland en dacht de pomp bij deze schepen verder naar voren en een dek naar beneden stond)