Stephan Kertész
Forum veteraan

Laatst bewerkt:
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ja, maar wij verpappen ook steeds meer ten opzichte van de mannen van toen.Zal wel flink klimmen zijn geweest voor die mannen, immers, in de 17de eeuw waren de mensen significant kleiner dan nu.
Een man van toen 1.60 moest zich dus ongeveer 1/4 van zijn lichaamslengte ophijsen per stap waar een huidige matroos van tegen de 2 meter maar 1/5 hoeft te doen...
Als voorbeeld dan.
Gemiddeld in de 17de eeuw 166 cm voor een man.
Tegenwoordig is een volwassen man van 20 ergens gemiddeld 185 cm.
Is niet duidelijk inderdaad. Ik zie je nergens staanMisschien niet helemaal duidelijke foto, maar ik ben hier bezig de fok te hijsen.Bekijk bijlage 454618
BijnaIk dacht dat jij in Frankrijk zat.![]()
Of eentje met een galjoen. Dat kan ook mooi zijnWordt een mooi schip Hans! Ik ben erg benieuwd hoe de bouwdoos uiteindelijk geleverd gaat worden. Ik ben het boekje ''de schepen van Abel Tasman'' aan het lezen en daar staat het een en ander in over Fluitschepen.
Ook de diverse uitvoeringen. Ik vroeg mij af of je misschien opties toe gaat voegen om er bijvoorbeeld een walvisvaarder van te maken? Zou wel leuk zijn. Ik begrijp dat het voor nu een houthaler wordt, wat zijn de specifieke kenmerken van een houthaler?