17 eeuws jacht

Ik kom nu pas weer eens terug in dit draadje, maar wauw! Groot respect.

Moest ik iets te zeiken hebben, dan vind ik de nek van de dame wat aan de dunne kant. Wat jammer is, want alle andere verhoudingen kloppen wel.

hoi skiff de nek is inderdaad iets te dun uitgevallen bij de vrouw wat spijtig is .

fred boven op de beplanking heb ik een 0,5 cm rand gezet dit is puur practis als water rand bedoeld en is zeker niet zoals witsen het voorschrijft.
compremies moet je altijt maken zeker op een rc model kan je nu niet altijt doen wat je op een statis model wel zou doen. dus er zijn wel eens dingen die niet kloppen

dit wekend de versiering geschilderd en al eens gepast.
deze ga ik in de loop van de week lijmen met epoxy

002_3.jpg

ook ben ik aan een foto studio begonnen hier moeten nog 4 tl lampen inkomen en een glasplaat als bodem om het model op te zetten om er een foto van te trekken. dit allemaal voor mijn volgend project :wink:

001_4.jpg

Erg mooi hoe de versiering helemaal is uitgezaagd/schuurt inplaats van er gewoon op geschilderd. Als je dit doorvoert op het hele schip ziet het er vast enorm goed uit! Ik ben benieuwd.

thx mannen

door de kou heb ik deze maand bitterwijnig kunnen doen tog ben ik wel wat bezig geweest maar van af morgen hoop ik terug goed van start te kunnen gaan.
dit is nog wat ik inelkaar geknutselt heb deze maand en dan zijn we weer up to date

001_11.jpg

002_4.jpg

003_2.jpg

Grote bewonderin voor het snijwerk hoor Dirk, ik doe het je niet na:cool:

Germt

Ze wordt mooier en mooier. Je hebt weinig aan een bericht als deze, maar heb niets anders op te merken. ;)

aan de scheg begonnen met het snijwerk er tussen
ook nog wat versiersels gelijmt en de kabelgaten gemaakt met het versiersel

006_1.jpg

en dan het boegbeeld maar daar heb ik nog wel een paar uur werk aan eer ik dat goed krijg

001_12.jpg

002_5.jpg

dit moet eerst goed uitharden voor ik er mee verder kan dus dat zal iets voor morgen of overmorgen zijn.
dan moet ik ook de knieén maken voor het galjoen ( scheg )

Back