17 eeuws jacht

het zijn 1mm fineer latjes die op een zwart papier worden gelijmt. zoals je ziet genoeg lijm gebruiken ;) als dit morgen hard is kan ik de planken 1 voor 1 snijden en is er langs 1 kant een zwarte breewnaad aan. het gele is geen bol kaas maar een pot houtlijm hoor dit is voor een beetje gewicht op de latjes te zetten want bij het drogen durft het papier soms wel eens opkrullen en hecht de lijm niet overal aan het latje.

Ha, ha, Dirk, dacht al zoiets;)

Mocht je om werk verlegen zitten, dan zou ik me willen aanmelden bij jou voor een Masterclass.
Een goede titel voor deze Masterclass zou zijn:

"PLANMATIG MODELSCHEPEN BOUWEN ZONDER PLAN"

Hartelijke Groeten van Fred

Ziet er allemaal erg strak uit! De afwezigheid van detail in dat houten beeld vind ik erg gaaf, de subtiliteit past goed bij de andere elegante vormen. Zeker benieuwd naar de rest van de voortgang!

(De Piet Piraat poster in de achtergrond maakt het geheel ook net even wat mooier natuurlijk!)

thx mannen

nog een paar fotos van gisteren
nagelen van de dekbalken

main.php

main.php

en het dek van de hut is ook klaar

main.php

een kleine 1000 nagels zijn in het dek gekropen om het helemaal af te nagelen :wink:

omdat ik de buitenkant in de epoxy aan het zetten ben kan ik een paar dagen geen stof maken in de werkplaats en ben ik maar binnen gekropen voor het eerste beeld dat aan de zijkant van het hakkebord komt.

dit zou het ongeveer moeten worden langs één kant

main.php

aan de andere kant komt een mannen figuur te staan maar ik kan nog wel ff met dit voort

main.php

main.php

main.php

hoogte 12 cm

hier ben ik geraakt na ongeveer 12 uur snijden.
zoals de eerste foto komt ze te staan

main.php

main.php

main.php

main.php

enkel nog opschuren .

moest je iets zien wat niet echt goed is laat het maar weten dan kan ik er eens naar kijken en desnoots nog bij snijden

Nou, ik heb hier geen enkele opmerking over hoor, maar dit soort werk kun je wel aan Dirk overlaten:cool:

Germt

thx
nee baggeraar zo zit ik niet inelkaar hoor maar ik weet alwel dat hoe meer mensen er naar kijken dat er ook sneller fouten worden gevonden als die er al inzitten natuurlijk die je soms zelf niet ziet

want je hebt ook van die gasten waar niets goed bij is ;) maar die ken ik ondertussen al en laat ze dan ook maar stilletjes doen waar ze goed in zijn :agrue:

volgende week het andere beeld en voor de verandering één van het manelijk geslacht :)

thx

het vrouwtje geschuurt

main.php

dan neptunes

main.php

en dat valt behoorlijk tegen met die baart en snor maar ben tog al een ijnd opgeschoten
morgen nog een dagje snijden en dan zal ik er wel zo goed als zijn.
de drietant ga ik wel uit koper of messing maken

main.php

dank u mannen ik ben nu aan de sokkels bezig waar ze op komen te staan en dan kan ik alles passent maken om ze er op te ztten

had ff al geen update meer gedaan maar had het dan ook druk met bouwen :wink:

de braadspil met de 2 knechten en kraanbalken

main.php

main.php

de gilling

main.php

de vissen tegen de hut

main.php

overzichtje zie ook de steunpilaren achter aan de spiegel waar de 2 beelden op moeten komen

main.php

en dan de beelden nog geverft die kunnen er dan morgen op

main.php

daarna kan ik de sierstukjes gaan lijmen tegen de zijkant (op het rood) maar moet voor de kanonsgaten ook nog ronde sierstukjes maken

Wederom grote bewondering mijnerzijds: 1e wat een tempo, ik zou hier een jaar over doen ipv een week, en 2e dit is kunst, uit de hand zoiets vervaardigen kunnen. De Neptunus is een erg fraai staaltje, de drietand past er perfect bij. :worship: Zoals anderen al zeiden dit is ware kunst. De knechten doen me een beetje denken aan Romeinse soldaten. Klopt dat?

Dirk, kan je nog iets toelichten van de beplanking aan de boegzijde? Zo had Witsens dat niet helemaal beschreven toch? Of is dit puur pragmatisch?

Fred

Back