17 eeuws jacht

ziet er ineens heel anders uit zo.

hou je rekening met voldoende grootte openingen in het dek om bij je besturing te kunnen straks.

het beste zou zijn om nu al vast je onderdelen voor de besturing te plaatsen (in dry-fit) voordat je het dek dicht maakt.

thx jan daarom wou ik ook eerst het dek maken om te zien waar ik overal bij moet kunnen. onder het dekhuisje laat ik zeker een gat waar de winch en de ontvanger+ baterij in moeten komen daar kan ik er ook het beste aan.

achteraan moet ik nog wel een gat voorzien voor de servo onder de kapiteins hut waarschijnlijk ga ik dit onder een mat maken zodat het niet te veel opvalt.

helemaal vooraan moet ik nog bij het katrolletje kunnen dus daar ga ik nog iets moeten voorzien voor de braadspil.

en dan nog wat tussendoor werk waar ik aan bezig ben als ik niet voort kan. dit is het snijwerk dat tegen de zijkant komt tussen het berghout en het ra hout.
moet er nog 2 maken en dan is 1 kant klaar

main.php

mooi gedaan hoor. Ik vermoed dat er vaak een touw werd gehangen om als leuning te dienen bij dergelijke draaitrappen. zou je eventueel ook nog kunnen plaatsen voor je het kijkgaatje dichtlegt met plexi.

thx johan het touw voor de trap is net te laat :( ik had het plexy glas er al op gelijmt zal zien of ik nog iets kan doen maar vrees er voor.

boven het rahout komt nog een soort sierlijst deze ga ik daar voor gebruiken

main.php

nog wat aan de verschansing gewerkt binnen in.
eerst nog een latje 2 mm tegen gelijmt en dan afgewerkt met een 1 mm fineer . de verschansing vond ik wat te slap hier komt nog wel een afwerklat over

dan het voorste dek tot aan de dakraam beplankt.

waar het driehoekje in het dek zit komt de mast te staan

main.php

main.php

een nieuw maagdelijk dekje er over gelegt want het vorige was tog niet wat ik wouw . ook heb ik de dekplanken wat smaller gemaakt want vond ze iets te breed

main.php

hier zie je het dekhuisje er af + kan ik ook één stuk van het dek verwijderen daar waar de winch komt te staan , dit is ook de reden dat er daar een dwarse plank op het dek licht dit was denk de enige manier om het te maken.

main.php

volgende werkje het schot van de stuurhut maken en dan moet ik aan de hollewulf gaan werken

Wie ben ik om commentaar te leveren aan Dirk;)
Maar dit dek ziet er erg mooi uit, beter als de vorige uitvoering.

Germt

thx germt en ja soms moet het gewoon terug overnieuw gemaakt worden als je niet te vreden bent van het rezultaat.

Ach Dirk, het houdt ons van de straat en kunnen we ook geen kattekwaad uithalen;)

Germt

ziet er een stuk beter uit Dirk. wordt de ruimte om bij de besturing te komen niet te krap? je hebt toch niet van die kleine handjes!!!

thx.
jan ik heb nu dubbel zoveel plaats als bij mijn speeljacht om in de romp te kunnen dus plaats genoeg hoor ;)

vandaag ook nog wat gedaan
de hollewulf in aanbouw als ook het hakkebord en het schot.
boven de hollewulf komt de zitbank te staan die ook nog moet afgewerkt worden

main.php

main.php

main.php

ook nog eens op de weegschaal gezet en zit nu aan 6,200 kg

omdat ik nog moet wachten op de vloerbeplanking in de hut ( lijm +papier) moet eerst goed drogen , ben ik al aan het zeteltje bezig geweest

main.php

main.php

main.php

het is een leren bekleding en de knopen in het leer zijn kopspelden. dan de wc pot ernaast en de raamtabletjes .

Dat is écht gaaf hoor:cool:
Zo kun je met je benen vooruit je ........ doen;)
Misschien heb ik het gemist, maar hoe groot is dat schip eigenlijk?

Germt

Back