17 eeuws jacht

nog maar eens een update :P

het schot , op het plan stonden vertikale planken maar dat kreeg ik niet over mijn hard dus lekker op zijn hollands overnaads , de deuren moeten nog afgewerkt worden met scharnieren en een klink+ glas in de raampjes

main.php

de binnenkant waar geen vloerplanken liggen komt een mat te liggen want daar zit een luik onder voor aan de servo te kunnen.

main.php

en dan ben ik nu bezig aan de versiering van de hollewulf. ik heb hier de zelvde tekening gepakt als in de pilaren waar de vrouwen torso op staat van voor het schot

main.php

main.php

thx frankwin was wel niet erg makelijk met een latje van 2mm dik was echt opblazen gepassen om er niet door te steken

thx jan maar dat gelt voor velen hoor

vandaag begonnenaan de zij galerei ik heb wat fotos getrokken tijdens de dag van de vorderingen dus het word een kleine foto reportage.
het plan wat ik had was minimaal maar tog net genoeg om het te kunnen maken

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

main.php

en nu alles schuren en juist passen en lijmen dan kan ik daarna het gat zagen in de hut de ramen zal voor morgen zijn

met dit koude weer ben ik binnen wat aan het snijden aan de beeldjes van de zijgalerij

main.php

main.php

zo moeten er 4 stuks gemaakt worden het gezicht blijf ik erg mooielijk vinden

ja zeker wel germt ;)
gelukkig is er veel referentie materiaal te vinden op het www :music:
waar ik ook gebruik van gemaakt heb :banana: dat is dan het voordeel dat je niet in een stoffig boek van witsen moet zoeken :wink:

main.php

main.php

dit is één van de nieuwe beeldjes ook met de nieuw gemaakt messen gesneden.
ik moet de messen nog wel iets dunner maken want de lemetten zijn iets te dik naar mijn goesting

ik moet de messen nog wel iets dunner maken want de lemetten zijn iets te dik naar mijn goesting

Maar ik vind het gezicht wel enorm verbeterd, Dirk.
En dit soort foto's zijn natuurlijk niet eerlijk. Dit zou je te zien krijgen als je straks je boot met een vergrootglas gaat bekijken.

Ik kan er helaas zaterdag niet bij zijn. Jammer, want ik had ze wel eens in het echt willen bewonderen.

Groet,

Ad

thx ad ja het is niet eerlijk want met mijn vergrootglas zie ik het zelfs niet zo groot als nu op de foto.

wel trek ik nu en dan een foto en bekijk hem op mijn pc omdat je dan ook de grote fouten er direct uit kunt halen dus het heeft soms ook een voordeel.

ja spijtig dat je er niet bij kunt zijn had je graag eens ontmoet

thx mannen
weer wat gedaan.

de beplanking van de hut voorzien van breewnaden

main.php

dan het dekje nu zonder beplanking

main.php

ook ben ik klaar met het beplanken tussen de berghouten en is nu heel de romp bekleed die ga ik morgen eerst schuren en afwerken

en hier komen de beeldjes te staan

main.php

Als ik dit zie, moet ik even terugdenken aan de ontmoetingsdag;)
Jouw bouwtempo met dit prachtige resultaat zal nooit geëvenaard worden.
Ik zie nu een mooi overzicht van het achterdeel.
Knap hoor:cool:

Germt

Je hebt het helemaal in de vingers. Groot compliment wat je nu weer aan het doen bent. Kan je ons ook nog uitleggen hoe je met een Edammer kaas breewnaden aanbrengt :confused:
Jouw fan Fred

Back