14/15 mei KWC masters Velp waarop letten voor deelname?

• Topicstarter Topicstarter Roger B.
  • Startdatum Startdatum
R

Roger B.

Guest
Hoi,

volgende week is er een wedstrijd voor het kwc in Velp, een paar vragen

- wat is er anders in de regelementen met name wat er NIET mag tov andere kwc wedstrijden (standaard klasse)

- wat moet ik ingeven bij klasse als ik me in wil schrijven

- wordt er op beide dagen wedstrijd gereden of is het net als anders alleen de zondag wedstrijd en de zaterdag alleen training?

Wij proberen contact te krijgen met de organisator, lukt nog even niet. Hangt allemaal een beetje af van het aantal deelnemers. En ook hoeveel Nederlandse KWC deelnemers er zijn. Ik hoop maandag meer duidelijkheid te kunnen geven.

Als je inschrijft, geef dan geen klasse op, maar zet dit bij opmerkingen. Tevens of je aan de BBQ deelneemt en met hoeveel.

Weet er iemand misschien waar we zouden kunnen overnachten van zaterdag op zondag?
Ik wil wel komen maar dan moeten we wel ergens kunnen slapen.

wij hebben ons ingeschreven
Marten
Ilze
Jurgen
Ben
weten nog niet of het nederlandse regelement geld maar dit overleggen we met de wedstrijd leiding
schrijf je in en dan hebben we in ieder geval ee beeld hoeveel mensen er willen komen
gr ben

Ik heb me ook ingeschreven.

Wilde vandaag paar rondjes rijden in Velp... is nu al de derde keer dat ik binnen de op het hek vermeldde openingstijden voor een gesloten hek sta..

Kyosho T5 zei:

Wilde vandaag paar rondjes rijden in Velp... is nu al de derde keer dat ik binnen de op het hek vermeldde openingstijden voor een gesloten hek sta..
Dan kun je het beste lid worden, ieder lid heeft een sleutel. Als niet lid raad ik iedereen aan eerst contact op te nemen met de beheerder, geldt overigens op alle circuits. Ander kom je voor dit soort verrassingen te staan... Ook gelden voor niet leden vaak regels: op Apeldoorn en Gouda bijvoorbeeld mag je maar 3x maximaal als gastrijder komen.

Ik heb net contact gehad met Racers Paradise (de organisator) en het blijkt geen enkel probleem. Er wordt een standaardklasse georganiseerd waarin zowel de Kyosho GP-Standaard als andere merken in deel mogen nemen. Kort samengevat (volledig reglement staat op http://www.fascination-cup.de):

Alle 1:10 chassis met motoren tot 2,5cc Trekstarter verplicht. Banden 24 en 26 mm, insert vrij. Maar geen sponsbanden!

Geen minimum gewicht, 2 versnelling toegestaan, toerwagen of GT body

Geen modificaties aan motoren toegestaan, uitlaat en bocht zijn vrij.

Dus onze GP-Standaard voldoet volledig!

Zaterdag is de baan om 8.00 uur open voor vrije training, mogelijk is er in de middag de eerste kwalificatie (maar zoals ook in ons reglement telt de snelste kwali, dus die van zaterdag kun je best missen). BBQ begint om 18.00 uur.

Zondag begint de wedstrijd om 10.00 uur.

Mensen, gerd is even weg, Stond op de site: Zondag/zaterdag gerd niet anwezig, dus check altijd ff de site als je gaat rijden :wink: lid worden is altijd het beste..

Ik las er net wat over op de kwc site. Maar nu is me nog niet helemaal duidelijk welke klasse ik in meot vullen? want er stond iets van FC-cup? en ik begreep hieruit dat er dus ook andere modellen mee mogen rijden?

Zal dan wel weer aan mij liggen... enige dat op dewebsite stond was een melding voor leden, dat de kantine 7 en 8 mei dicht was...

lekker duidelijk voor iemand die voor het eerst daar kennis wil gaan maken dus.....

Ga wel naar apeldoorn,

Kyosho T5 zei:

Wees maar blij dat je afgelopen zondag niet gereden hebt , dit omdat het echt slecht weer was .

En je had toch niet kunnen rijden , omdat de baan ook helemaal nat was. Vandaar dat er ook niemand was.

Groet

Jeroen

ik was er toen het net een uurtje droog was, en ook bij natte baan kun je rijden als je dat wil, doet er niet toe stond ALWEER voor gesloten hek, dat stoorde me, omdat de openingstijden nog extra bekeken had op de site

Kyosho T5 zei:
ik was er toen het net een uurtje droog was, en ook bij natte baan kun je rijden als je dat wil, doet er niet toe stond ALWEER voor gesloten hek, dat stoorde me, omdat de openingstijden nog extra bekeken had op de site

Hmm , volgens mij heeft het bijna de hele zondag geregent. En als het regent rij je niet. Zeke niet als de baan al helemaal nat was van de dagen ervoor.

Rijden op een natte baan is geen pretje , kan het weten . Heb het vaak zat gedaan , je rijdt alleen maar schade aan je auto.

En het kan voorkomen , als je niet lid bent. Dat er op een bepaald tijdstip niemand aanwezig is . Als het weer en de baan droog waren geweest , was het circuit zeker open geweest.

Groet

Jeoen

Joomens zei:
Rijden op een natte baan is geen pretje , kan het weten . Heb het vaak zat gedaan , je rijdt alleen maar schade aan je auto.
Dan moet je eens met een Kyosho zo uit de KWC in de regen gaan rijden, dat is een groot plezier kan ik verzekeren!!! De auto rijdt net zo fijn als op het droge, alleen met remmen moet je oppassen, wil hij rechtdoor. Natuurlijk moet de aparatuur wel waterdicht zijn en na het rijden goed schoonmaken (ok, dat is geen pretje ;-) )

Voor als een van de wedstrijden op een natte dag valt lijkt het me zondermeer verstandig kwa rij-gevoel ook eens op een natte baan te rijden. Schoonmaken hoort bij de sport...

Van de week ga ik naar apeldoorn, eens kijken of die club potentieel-lid-vriendelijker is... AMCA is in elk geval de helft goedkoper.

Kyosho T5 zei:
Voor als een van de wedstrijden op een natte dag valt lijkt het me zondermeer verstandig kwa rij-gevoel ook eens op een natte baan te rijden. Schoonmaken hoort bij de sport...

Het rijden op een natte baan , is zeker anders dan rijden op een droge baan. Voor het verbeteren van de rijtechniek , kan je eens een natte baan proberen. Schoonmaken hoort zeker bij de sport , schade en storingen wegens vocht en rijden in de regen ook ?? Ieder geval succes.

Van de week ga ik naar apeldoorn, eens kijken of die club potentieel-lid-vriendelijker is... AMCA is in elk geval de helft goedkoper.

Het is vervelend dat je drie keer voor een gesloten hek hebt gestaan , wellicht was het handiger van je geweest om eerst van te voren te bellen.
Of de beheerder ( Gerd ) aanwezig is , het is aan hem om geen-leden te laten rijden.

Verder kunnen we wellicht samen een keer gaan , pb me maar dan kijken we wel even.

Groet

Jeroen

Je kunt wel naar Apeldoorn gaan, maar ipv 20 minuten is het opeens 45 minuten rijden. En dat is op den duur niet voordeliger.... Iedere vereniging heeft problemen met vrijwilligers. Op dit moment staat Gerd in Velp er helemaal alleen voor. Apeldoorn heeft momenteel meer geluk, maar dat kan ook zo weer veranderen en houd er rekening mee dat de rijtijdregels in Apeldoorn veel strenger zijn!

Marten zei:
Je kunt wel naar Apeldoorn gaan, maar ipv 20 minuten is het opeens 45 minuten rijden. En dat is op den duur niet voordeliger.... Iedere vereniging heeft problemen met vrijwilligers. Op dit moment staat Gerd in Velp er helemaal alleen voor. Apeldoorn heeft momenteel meer geluk, maar dat kan ook zo weer veranderen en houd er rekening mee dat de rijtijdregels in Apeldoorn veel strenger zijn!

Helemaal mee eens , Marten. Ik heb een sleutel van Velp. En ik rij altijd wanneer het mij het beste uitkomt. Dit is echt ideaal , en volgens mij is dit Apeldoorn niet altijd mogelijk.

Op Apeldoorn heb je geen sleutel nodig, als lid kun je ook elk moment terecht. Alleen ligt de baan dicht bij een woonwijk en kun je daarom door de week tot 17.00 rijden. Behalve woensdag, dan tot 20.00 uur.

Marten zei:
Op Apeldoorn heb je geen sleutel nodig, als lid kun je ook elk moment terecht. Alleen ligt de baan dicht bij een woonwijk en kun je daarom door de week tot 17.00 rijden. Behalve woensdag, dan tot 20.00 uur.

Oh oke , wist ik niet. Het is fijn als je gewoon kunt rijden wanneer het zelf beste uitkomt.

Back