Beste FPV-fanaten, Ik wil graag 1.3/1.2 ghz voor FPV gaan gebruiken. Het liefste zou ik hierbij mij Frsky 2.4ghz behouden, maar ik ben ervan op de hoogte dat dit niet kan door de harmonics. Daarom ben ik gaan zoeken naar een UHF setje, ik kwam op het volgende uit: TX: OrangeRx Open LRS 433MHz TX Module (JR/Turnigy compatible) RX: OrangeRx Open LRS 433MHz 9Ch Receiver Is deze set iets? Heeft iemand hier ervaring mee? Is 100mW voor de zender ook genoeg? Dit zou ik dan willen combineren met 1.3/1.2 fpv, dus een setjes zoals deze: Partom FPV 1.2G 1.3G 8CH 800mw Wireless AV Transmitter And Receiver - US$55.99 Of doe ik er goed aan een setje te kiezen met een lager vermogen? Ook heb ik dan een 1.3ghz Rx nodig voor mijn fatshark, weet iemand of deze nog te verkrijgen zijn? Verder kwam ik nog een topic tegen over 1.3 fpv en 5.8 control, maar iedereen spreekt elkaar een beetje tegen.. Is dit mogelijk met een FrSky DJT module en D4R-II receiver i.c.m. een 1.3 ghz fpv setje? Ik hoop dat iemand me kan helpen! Willie013
Waarom jezelf vast pinnen op 1.3 ghz? Ik denk dat het goedkoper is om een 5.8 setje te halen dan een goede UHF set iig.
Ik zit aan hetzelfde te denken.. Vlieg nu op Frsky 2.4 en heb mijn video op 5.8 Om meer penetratie te krijgen zou ik video op 1.2 willen maar ik zie enkel grote clover antennes voor 1.2 of kijk ik niet goed! Uiteindelijk ga je met je mini toch niet heel ver dus mijn uhf setje (nog niet getest) geloof ik wel voor die 300-400 meter..
Klopt, naarmate de frequentie lager is moet een cloverleaf antenna groter zijn. Van wat ik er op de forums over lees gebruiken we die vooral om storing door multipathing te voorkomen en daar zou je met lagere frequenties minder last van hebben en dus minder noodzakelijk zijn om zo'n antenne te gebruiken. Ik vind het wel interessant maar houd het voorlopig wel op 2.4 besturing en 5.8 video.
Je kunt bij 1.2 ook de standaard meegeleverde monopole antennetje gebruiken. Hoeft niet speciaal een CL of SPW op je kist te hebben. Je kunt dan nog wel een SPW op je ontvanger hebben. Je verliest dan ietsje signaal ( 3db), maar dat merk je niet als je rond Lekkerkerk blijft kachelen. Kan je gewoon met je kistje blijven buitelen... (en kan ik meekijken )
http://www.dronesvision.net/en/antennas/136-lawmate-12ghz-stock-dipole-antenna-11-13ghz.html Deze zijn iets kleiner en lichter. Zeer sterk en buigzaam.