Welnu, toch maar verder dan
De afgelopen week bezig geweest met het monteren van de 'air duct'' hoe noemen we dat in goed nederlands?; lucht tunnel ofzo?
In ieder geval is bij de Mig de motor geheel omsloten en daar moesten nog wat delen voor gelijmd/gemonteerd worden:
Omdat de Mercury er door zijn lengte niet goed ingeschoven kon worden is een gedeelte van de tunnel ingesneden.
Die kan bij het plaatsen van de motor opgetild worden, en daarna eenvoudig gesloten worden met behulp van klittenband;
En hetzelfde voor de kap over de motor;
Mocht het nodig zijn om bij de motor te kunnen hoef je niet eerst iets los te schroeven;
klittenband los en klaar!
Normaal gesproken is bij het plaatsen van de ontvanger en het aansluiten van de servokabels dat deel wel zo'n beetje klaar; bij een Jet begint het dan pas
Als er voor het eerst zo'n turbine op je bouwtafel ligt komen daar aan alle kanten wel een boel touwtjes uit hoor, moet allemaal ergens naar toe

(op de achtergrond de Mercury voor de Velox, die moet nu eerst ff klaar dus gaat dit Mig draadje wat langzamer )
Ben je aan de motor gewend, en je legt de ECU op tafel wordt je helemáál gek

, tjonge wat een stekkers !
En dan de rest wat er nog allemaal ingebouwd moet worden:
Ventielen gas/brandstof, pomp, Airtrap (van Sandor, dat scheelt een hoop met die van BVM

) en nog een gyro van ACT voor het rudder/neuswiel,
Al dit materiaal moet netjes een plek krijgen, eerst maar eens begonnen met alle aansluitingen van de motor:
omdat die geheel omsloten is moeten al deze aansluitingen door de tunnel wand naar buiten geleid worden, die tunnel is van glasvezel; de gaten daarin geboord hebben dus scherpe randen.
Bij de plaatselijk elctronica zaak maar eens een flinke sortering rubber tules gehaald en alle kabel en brandstof doorvoeren daarmee voorzien!
zo, da's wel weer genoeg voor Konninginnedag ochtend......
Frank