Is er iemand die enige inlichtingen kan verstrekken over de SV 26 engine met achterinlaat die te koop is via hobbycity?? Gr.pierre.
Kunt u misschien een link posten? Is het niet zo'n zelfde serie als die UH levert en perba als "GR" ? gr, niels
Ik heb de motor besteld bij hobbycity. Ben benieuwd wat het voor aparaat is. Voor 126,50 euris kan ik hem nog altijd als ventilator gebruiken als hij niet voldoet op een vliegtuig. Ik probeer het gewoon, wie niet waagt blijft maagd. Gr.Pierre
Maar dan moet ie wel lopen. :lol: Anders alleen nog als boekensteun te gebruiken. :rolling: Mvg Johan
Geen probleem Johan. Als ik hem niet aan krijg bel ik je om mee te helpen duwen. Je weet wel met verkrachte eenden is het goed spinazie eten of zoiets.???? Zal het wel zien als boekensteun kan ik hem niet gebruiken want boekenkast staat al bol, dus geen plaats voor steunen. Ik wacht gewoon af en als ik dat kreng fatsoenlijk aan het lopen krijg lach ik. En als dat niet zo is dan heb ik pech. Maar ik heb dan wel de gok genomen en weet of het werkt of niet. Hoe kunnen we ergens een oordeel over vellen als niemand zijn nek durft uit te steken en iets probeert? Ik weet ook wel dat het beter is om de meer gerenomeerde merken te gebruiken, maar op mijn leeftijd wil je ook wel eens iets anders proberen. Gr. Pierre
Geen probleem zal jullie op hoogte houden. En als het niks word, tja dan horen jullie het ook. Zal ff laten horen als hij binnen is en als ik hem gedemonteerd heb. Ik wil wel eens zien wat voor materiaal is gebruikt, Lagers zuiger pistonpen zuigerveer (en) cilinderwand. Enfin we zien wel. Voorlopig ben ik ff druk met mijn r.c. para. Ook leuk hoop ik. Scherm 1.60 pop moet minimaal 1.5 kilo gaan wegen. Als dat ongeremd de grond in gaat moet ik een schep meenemen om hem te vinden. GR. Pierre
ik ben benieuwd naar die motor, voor dat geld koop je nog geen methanol tweetakt... Ennu, over die para's, ik heb er al een heel aantal ongeremd de grond in zien gaan en meestal is er niks aan en kunnen ze probleemloos daarna weer vliegen. Het is veel moeilijker om ze uit de boom te krijgen dan uit de grond Stefan
Ja dat kan wel met die para's die jij gezien hebt, maar hadden die ook een gewicht van minimaal 1.5 kilo? Anders vliegt die chute niet goed en die kleine prullen van Robbe zijn niet te vergelijken met dit spul. Hoe dan ook we zullen zien. Maar dit was een bijkomstigheid, terug naar de motoren. Gr. Pierre
ja hoor die van mij weegt 1650 gram met een chute van 1,56m. ook die hoef je niet uit te graven hoor, ze stuiteren flink en meestal kan je ze zo weer inzetten.... wel effe controleren natuurlijk.....
Hoi Pieter. Wij hebben elkaar gezien in Duitsland bij een wedstrijd in de buurt van Wesel of zoiets. Omgeven door mais. Ben toen echt gaan kijken voor hele spul en heb gekocht bij onze belgische vriend Theo Vaasen. Prachtige chute gekregen perfect afgewerkt. Nou is hij voor mij een pop aan het bouwen omdat ik daar eenvoudig geen tijd voor heb. Eigen rijder internationaal dus er blijft weinig hobby tijd over. Kom naar Bergeyck als spul klaar is. Eerste sprongen natuurlijk onder toezicht van ervaren mannen zoals jij. Raad en bijstand zijn altijd welkom. Groetjes Pierre.
altijd welkom..... ben eigenlijk ook wel benieuwd hoe de motor het doet. is wel een leuke motor voor bijv een big lift ofzo voor het paraspringen...... is er al nieuws...
Hoi Motor is besteld. maar was pas half tot eind November weer leverbaar. Krijg e-mail als hij geleverd wordt. Intussen wel verschillende soorten servo's binnen en een apc prop look a like. Dus dat gaan we morgen testen. Servo's zien er goed uit van binnen. Zijn 12 kilo servo's met metalen tandwielen sterk genoeg voor para? Gr. Pierre.
Hoe komt het nou dat er goedkope motoren zijn en extreem dure?? mijn 8.5cc magnum loopt mischien maar 90% van het vermogen dat mijn Irvine 8.5cc doet, maar hij is maar 3/5 van de prijs van de Irvine, en hij heeft wel wat kwaaltjes, bijvb. dat ie snel afslaat als ie koud is, terwijl mijn irvine gewoon meteen goed loopt, wel weet ik, ASP, nog goedkoper als magnum, is wel slecht, er zal heus wel ooit iemand geweest zijn die er tevreden mee was, maar ik heb die van mij lekker retour gedaan, en netjes mijn €90 (voor een 10cc) terug gekregen. maar vertel me wel hoe het afloopt met die motor, ik ben benieuwd!! grt Ron heb ook wel interesse in die motor
In de meeste gevallen is kwaliteit gewoon duurder, en dat zal wel altijd zo blijven. Dit gezegd hebbende dien ik echter op te merken dat we voor veel dingen veel te veel betalen terwijl het hetzelfde spul is dat je normaal in een modelbouwzaak koopt. 10 3 mm Stalen imbuss boutjes 40 cent, Krimpkous per meter 16 cent, en zo is er veel meer dat je normaal 150 á 200% te duur betaald. Het zal wel altijd een gok blijven met motoren e,d maar het is de moeite waard om te proberen. Voor iemand die pas begint is het wellicht beter om een betrouwbaar exemplaar te kopen, en het uitproberen aan de iets meer ervaren piloten over te laten en dan van hun ervaringen te profiteren.Kost minder modellen.Gr.Pierre
ik ben ook niet echt beginner meer, ik heb nu 4 vliegtuigen, maar moet nog veel leren, en ik heb amper 2 jaar ervaring, bij ons op de club vliegt iedereen met Irvine en OS, en als het dat niet is, is het Saito. ik heb zelf ook 2 Irvine's zéér tevreden erover, maar de prijs achja, mijn bankrekening zag er niet gezond uit, dus toch maar de gok genomen voor de Magnum. bij het inlopen was het geen pretje omdat ie veel klemde, maar ik wist dat dat weg zou moeten gaan, Irvines hebben dit toch amper, eenmaal ingelopen heb ik m op het vliegtuig gezet, het starten gaat goed, maar daarna moet je wel 20 seconde blijven gloeien, kan ook aan de gloeiplug liggen. verder laat ie zich makkelijk afstellen, te rijk kent ie eigenlijk niet, hij blijft vrolijk lopen. maar een tikje te arm, en hij slaat meteen af, maarja, hele goede stationairloop, en heel betrouwbaar (als ie eenmaal warm is) dus ik ben er tevree mee. cheers Ron