Ik heb genoten!! Door stom materiaalpech (veroorzaakt door luiheid van mij) slechts 4 vluchten met de Grunau baby kunnen maken. Desondanks voor het eerst met weinig wind kunnen slepen. Hierdoor heb ik wat bochtengevoel op kunnen doen. het was heerlijk thermisch. Met mijn electrozwever heerlijk kunnen vliegen. Als ik naar de horizon om me heen keen leek de zon alleen voor Wijk en Aalburg te hebben geschenen......... :zon:
Mijn Calmato eindelijk ingevlogen. Ik ben tevreden. Hier naast de Husky van Bert. De Husky is wel een flink stuk groter. Kijk maar vanaf de andere kant
Ziet er mooi uit jongens.Prachtige slepers. Ook enkele actie fotos genomen? jammer dat jullie zo ver van mij verwijderd zitten, anders was ik zeker eens langs gekomen. succes met het slepen. Stevo
Jullie hebben een lekker daggie gehad zo te zien. Als de baas van mij en Onno nou wat meewerkender zouden zijn hadden wij ook graag even langs gekomen. Wie weet volgende keer beter ;-)
Ik hoop dat deze schitterende calmato met oracover of iets anders goeds is bespannen en dus niet die kyosho rotzooi want anders is de pret gauw voorbij! Ziet er leuk uit, misschien iets om in je eigen bedrijfje massa van te produceren met echte kwaliteit folie en een standaard mooie OS en dan tegen grof geld verkopen? Natuurlijk heeft kyosho weer een patent op de naam Calmato maar dan maak je er toch Calmatoo of Calamato van?! :idea: :wink: Grt
Misschien de volgende keer naar de plaats waar zwevers zijn toegaan Bertus? Ik meende dat er heel wat zwevers te vinden zullen zijn op 25-26 augustus in Tongeren.(zie Biggs)
Is deze Husky zelfbouw of is het een bouwdoos? Ik ben al een poosje op zoek naar een model van een Christen Husky van redelijk formaat, geschikt voor het slepen van +- 10 KG modellen. Buiten dat het gewoon een schitterend mooie kist is dient hij ook uitermate goed als sleper. Zelf ken ik eigenlijk alleen de goede oude Graupner bouwdoos. Echter lijkt deze kist wat aan de kleine kant voor het grotere sleepwerk. Weet iemand een Husky bouwdoos rond de 2500mm spanwijdte te vinden? Groeten!
Ik neem even aan dan Bertus het niet erg vind dat ik hem voor ben: De kit is van: http://www.modellbau-kuhlmann.de/ Bertus heeft afgelopen jaar een lichtere ribben-vleugel gemaakt om de relatief zware schuimvleugel te vervangen. Romp is GFK
Motorvermogen is natuurlijk belangrijk tijdens het slepen. Echter het gewicht en de vliegeigenschappen van de sleepkist zijn eigenlijk zeker zo belangrijk. Zie www.trmc.nl onder internet, projecten, ASW22. Deze kist wordt gesleept door een doodgewone Biglift met een 25cc Tundertigre. De ASW22 weegt 11 KG! Een kleine impressie...