NK 1:8 wedstrijdsysteem

Ik heb de laatste paar berichtjes gelezen ik snap niet waarom er zo moeilijk moet worden gedaan de drempel wordt door al dit soort klasse indelingen zo hoog gelegt in plaats van lager gewoon 1 klasse indeling het schift zich binnen 1 wedstrijd

Ga naar opklim finales kan je veel meer rijders aan.
3 x 5min. kwalificaties en dan de finales klaar is Cees

Wij hanteren dit systeem ook in de off-road en zitten met ruim 50 man aan de start en geen gezeur over beginner of gevorderderijders, kwalificaties indeling gaat aan de hand van de stand dus geen last van een langzame rijders bij de top maar wel een hoop lol

Plus wij hebben geen licentie gebruik dus open inschrijving waardoor de drempel ook weer lager ligt.

Nomac moet eens gaan nadenken over zijn eigen positie in deze

Het hele NK gebeuren is in mijn ogen 1 elite club waar je door zo'n systeem als het nu gehanteerd word nooit groter zal worden dan het nu is.
 
foxspeed zei:
Ik heb de laatste paar berichtjes gelezen...
***knip***
Ga naar opklim finales kan je veel meer rijders aan.
3 x 5min. kwalificaties en dan de finales klaar is Cees
Wij hanteren dit systeem ook in de off-road en zitten met ruim 50 man aan de start en geen gezeur over beginner of gevorderderijders,
Duidelijk dat je alleen de laatste paar berichten hebt gelezen, wij hebben het nu over een totaal van iets van 75 rijders.......
Dat gaat je niet lukken binnen de gestelde tijd, met 3x 5 minuten kwalificaren en dan de finales......

kwalificaties indeling gaat aan de hand van de stand dus geen last van een langzame rijders bij de top maar wel een hoop lol
Is bij ons ook zo....
Plus wij hebben geen licentie gebruik dus open inschrijving waardoor de drempel ook weer lager ligt.
1 van de 3 klasses is ook open inschrijving.....
 
Heb laatst een wedstrijd gehad in duitsland
daar waren we met honderd man
9 uur begonnen half 6 klaar strak schema maar geen probleem.
Finales tot aan de 1/2 finale 15 min , 1/2 finales 20 min , finale half uur
 
@foxspeed

De houding en sfeer bij de buggyracelarij is compleet anders dan nij de onroad. Bij de Buggy is een snelle motor niet bepalend voor winst terwijl bij onroad dat zeker een bepalende factor is. Je begrijpt dan dat de kosten en de drang om goed te presteren de sfeer bepalen.
Als mensen NK's gaan rijden kiezen ze er vaak bewust voor om dan geen clubs te rijden vanwege de kosten.

En dan ga je NK's rijden, dan rij je half nederland door voor 3x 5 minuten en 1 finale van 10 of 15 minuten. Een half uur rijtijd met veel wachten wordt voor veel minder snelle rijders als vervelend gezien terwijl een klasse op hun niveau met de kans op podium het geheel aantrekkelijker maakt.
 
Ook in de buggyracerij strijden we om een titel is dan wel geen officeel NK omdat wij geen zin hebben om de Nomac te spekken. Wij rijden tien wedstrijden per jaar voor die titel en rijden ook heel Nederland door om in totale tijd als het tegenzit 3 x 5 min te rijden en een finale van 15 min. dus dat is het zelfde

Maar Roelof je moet het met me eens zijn dat het op deze manier wel een elite verhaal blijft en men moet dan ook niet zeuren om meer mensen naar het nk te krijgen als je ziet dat je nu minimaal twee jaar onderweg bent om wellicht een echt NK te rijden gewoon belachelijk.
Vind het gewoon raar dat mensen die op europees niveau preseteren in de Nomac klassen moeten beginnen. Willen de top rijders geen competie hebben dan.

Ben het eens met je Roeflof dat het leuker is om met mensen van je eigen nivo te strijden.

Maak diverese klasse op NK niveau divisie 1 tot met weet ik veel
NK klasse 1 1:8 en 1:10 samen bestaande uit ieder 30 rijders.

NK klasse 2 of hoe je het beestje een naam wil geven
ook weer 1:10 en 1:8 samen ook weer uit ieder 30 rijders

NK klasse 3, 4 noem maar op

zit je alleen nog wel met het feit dat je promotie en degradatie systeem hebt wat die drempel blijft houden.
 
Foxspeed, helemaal met je eens! goed gesproken 8)

Vind tevens dat je de keuze bij de rijder moet laten.
Dus zelf bepalen welke klasse je wilt rijden en dus vrije inschrijving.
En als het niet in een dag kan, moeten we toch naar twee dagen.
Daar ontkom je niet aan als het zo groot wordt.
Kan je er zelfs voor zorgen dat de lagere finales langer worden.






[/quote]
 
Dennis van Lammeren zei:
Vind tevens dat je de keuze bij de rijder moet laten.
Dus zelf bepalen welke klasse je wilt rijden en dus vrije inschrijving.
Zou ik niet doen, ik ben dan bang dat er rijders zijn die niet in de hoogste klasse willen rijden en dus in een lagere klasse blijven hangen en zo telkens de podium plaatsen wegkapen voor andere.......
En als het niet in een dag kan, moeten we toch naar twee dagen.
Daar ontkom je niet aan als het zo groot wordt.
Kan je er zelfs voor zorgen dat de lagere finales langer worden.
Inderdaad, bijvoorbeeld al 1 kwalificatie op de zaterdag doen en de andere 2 op de zondag.
Mensen die dan niet mee kunnen doen op de zaterdag, kunnen nog wel 2 kwalificaties draaien op de zondag.....
Was de zaterdag droog en is de zondag nat, dan telt de zaterdag kwalificatie niet mee.
 
foxspeed zei:
Ook in de buggyracerij strijden we om een titel is dan wel geen officeel NK omdat wij geen zin hebben om de Nomac te spekken.
Wij rijden tien wedstrijden per jaar voor die titel en rijden ook heel Nederland door om in totale tijd als het tegenzit 3 x 5 min te rijden en een finale van 15 min. dus dat is het zelfde
En die 10 wedstrijden moet je wel een inschrijving per wedstrijd betalen?
als dat bijvoorbeeld 10,- zou zijn, dan ben je nu meer kwijt dan als jullie je wel aan zouden sluiten bij de Nomac, sterker nog samen maakt sterk en misschien kan dan het jaargeld voor iedereen wel iets omlaag......
Maar Roelof je moet het met me eens zijn dat het op deze manier wel een elite verhaal blijft en men moet dan ook niet zeuren om meer mensen naar het nk te krijgen als je ziet dat je nu minimaal twee jaar onderweg bent om wellicht een echt NK te rijden gewoon belachelijk.
Vind het gewoon raar dat mensen die op europees niveau preseteren in de Nomac klassen moeten beginnen. Willen de top rijders geen competie hebben dan.
Inderdaad heb ik vorig jaar ook gepleit voor een vorm van instroom mogelijkheid in de hoogste klasse, afhankelijk van internationale status. Ik denk nog steeds dat deze optie in te bouwen is.......
Maak diverese klasse op NK niveau divisie 1 tot met weet ik veel
NK klasse 1 1:8 en 1:10 samen bestaande uit ieder 30 rijders.
NK klasse 2 of hoe je het beestje een naam wil geven
ook weer 1:10 en 1:8 samen ook weer uit ieder 30 rijders
NK klasse 3, 4 noem maar op
De charme nu is dat als je de lager klasse rijdt, je wel de NK toppers kunt gaan bekijken, en het is in je eigen klasse, 1/8 of 1/10.
Ik ben minder geinterreseerd in de 1/10 rijders, en zie dus liever de NK strijd in de 1/8, nu kan dat want ik rij op dezelfde dag.....
 
M7H zei:
Dennis van Lammeren zei:
En als het niet in een dag kan, moeten we toch naar twee dagen.
Daar ontkom je niet aan als het zo groot wordt.
Kan je er zelfs voor zorgen dat de lagere finales langer worden.
Inderdaad, bijvoorbeeld al 1 kwalificatie op de zaterdag doen en de andere 2 op de zondag.
Mensen die dan niet mee kunnen doen op de zaterdag, kunnen nog wel 2 kwalificaties draaien op de zondag.....
Was de zaterdag droog en is de zondag nat, dan telt de zaterdag kwalificatie niet mee.

Leuk bedacht en hebben we al gehad, ik vind het geen probleem maar er zijn van die zeurpieten die op de zaterdag niet kunnen en het liever niet hebben ondanks de mogelijkheid van 1 of 2 heats op de zondag.
 
Klopt, ik weet het....
Kom ik even terug op wat foxspeed zei.
foxspeed zei:
Ook in de buggyracerij strijden we om een titel is dan wel geen officeel NK omdat wij geen zin hebben om de Nomac te spekken. Wij rijden tien wedstrijden per jaar voor die titel en rijden ook heel Nederland door om in totale tijd als het tegenzit 3 x 5 min te rijden en een finale van 15 min. dus dat is het zelfde

Fox, wie regelt die wedstrijden?, moet toch iemand doen, gaat niet vanzelf, hebben we het hier over de "brother" cup.
Dit is als ik het goed heb een initiatief tussen modelsport hoofddorp en een 2-tal clubs.
Zijn er dus jaarvergadering, waarin de rijders het voor het zeggen hebben hoe het wedstrijdsysteem eruit gaat zien, of wordt dat bepaald door de 3 eerdergenoemde?
 
Modelsport heeft niks direct te maken met de BrotherCup. Er is wel een Modelsport Cup bestaande uit vier wedstrijden waarvan de behaalde punten ook meetellen voor de stand van de BrotherCup.

Verder tellen voor de BrotherCup nog vier wedstrijden van de Dutch Buggy Champs, en nog 2 gewone BrotherCup wedstrijden.
 
Martin,
de Brothercup bestaat uit een een twee tal cups die samen gevoegd worden in de brothercup om tot een totaal een soort NK eindstand te komen
Vroeger stond de Brothercup opzich zelf .

Wij hebben geen dure Nomac nodig om tot een eind stand te komen.

Volgens mij is ermaar 1 simpele manier om een goed Nk te krijgen wat ook intresant is voor een vereniging om te organiseren is om diverese open clubs te organiseren en deze mee te laten tellen voor het NK
 
Maar antwoord op mijn vraag geef je niet Foxspeed (John toch?), ik ga er nog steeds vanuit dat je wel per wedstrijd inschrijving betaald, en dat doen wij bij de Nomac niet.....
Dus "dure" Nomac is misschien niet een eerlijke stelling......

Ook hebben de rijders (leden) stemrecht om wijzigingen door te (laten) voeren in het wedstrijdsysteem, daarvoor mogen we jaarlijks eventuele voorstellen inleveren waar weer over gestemd kan worden.

Dat van de "open club wedstrijden" en die dan laten meetellen in een NK stand had ik al aangegeven, en is ook als voorstel vorig jaar naar de Nomac gegaan, de Nomac op zijn beurt kwam toen met de Promoserie als eigen voorstel, en dat is aangenomen door de leden.......
 
mag ik als Belg die met veel interesse deze discussie volgt, vragen wie er de verzekering betaald van de buggy rijders?
Ik veronderstel dat Nomac een aparte verzekering heeft die betaald wordt van de lidgelden van de rijders?
Ik hoop voor de buggyjongens dat er nooit eens iets ernstig gebeurd....
Bij ons is het zo dat als je gewoon gaat rijden op circuit, je familiepolis je dekt, maar bij wedstrijden is het de verzekering van FBA( de belgische nomac)
 
Martin,

Wij betalen 10 euro inschrijf geld per wedstrijd zit ook verzekering bij komt in feite op het zelfde neer wij hoeven niet zoals bij jullie lid te zijn van een vereniging dus dat scheelt ook weer.

Het gaat mij niet om het feit inschrijfgeld wat de nomac dan incaseert via de licentie maar wel het feit de elke club 6 euro moet betalen aan de nomac per betalend lid en dat alleen om een website in de lucht te houden klinkt wel heel zwart wat ik nu zeg maar aan promotie en dergelijke doet men niks.

Ook hebben wij inbreng in het te rijden systeem alleen wij rijden conform efra regelement dus valt hier weinig over te discuseren.

Ps Martin het is Jan
 
Jan.. :wink:

Oke, bij de Nomac dien je inderdaad lid te zijn van een club, maar da's een voorwaarde waar ik geen moeite mee heb, hij zorgt er in ieder geval voor dat er clubs blijven bestaan, want zonder clubs, ook geen circuits, dus ook geen NK.......

Het enige wat het dus scheelt is het feit dat wij ook lidmaatschap aan een club betalen, maar ik ga er zomaar even vanuit, dat alle buggyrijders die meedoen in het NK, toch wel lid zijn van een club, i.v.m. het hebben van circuit ervaring.....

Wel ben ik met je eens dat het lijkt alsof de Nomac helemaal niets doet aan promotie (hoewel hun website de laatste tijd beter verzorgd begint te worden), en dus al het geld lekker in hun zak steekt, of kunnen wij hier eigenlijk helemaal niet bepalen of dat zo is.... ik denk het laatste.....
 
M7H zei:
Wel ben ik met je eens dat het lijkt alsof de Nomac helemaal niets doet aan promotie (hoewel hun website de laatste tijd beter verzorgd begint te worden), en dus al het geld lekker in hun zak steekt, of kunnen wij hier eigenlijk helemaal niet bepalen of dat zo is.... ik denk het laatste.....

En als je een beetje kan rekenen weet je dat er nou ook weer niet zoveel geld in de zakken gestopt kan worden, want ze zorgen voor licenties, reglement(boekje) en huren van zaaltjes voor vergaderingen.

Voor dat laatste is wel wat te zeggen, want daar kunnen ze volgens mij wel op besparen, want de Nomac zou de vergaderingen bijvoorbeeld in de kantines van de clubs kunnen houden en zo de clubkassen van de clubs kunnen spekken. Ik weet dat de kantine van MBC de Sluijs in ieder geval groot genoeg is.

Nu zit ik pas anderhalf jaar in dit wereldje dus misschien hebben ze dat in het verleden ook wel gedaan en is er een speciale reden voor om het op neutraal terrein te doen?

Volgens mij zijn alle werkzaamheden verder op vrijwillige basis, dus moeten we niet zo zeuren. Correct me if i am wrong. :? :?
 
Ndegeocello zei:
En als je een beetje kan rekenen weet je dat er nou ook weer niet zoveel geld in de zakken gestopt kan worden, want ze zorgen voor licenties, reglement(boekje) en huren van zaaltjes voor vergaderingen.

Ik weet niet hoeveel jij betaalt aan de Nomac, maar ik heb dit jaar 85 (!) euro betaald voor het rijden van NK's. Daarvoor krijg ik dan 6 NK's (leuk!), een licentie en twee helperspassen (op tijd en met de juiste foto, hulde!) en een boekje met de reglementen (na 4 NK's en met de oude reglementen, doooh!). Los daarvan betaalt ieder lid van iedere club die is aangesloten bij de Nomac 6 euro per jaar aan de Nomac en dat is al jaren zo. Het is met name die laatste 6 euro (maal honderden of meer leden) waarvan we bitter weinig terug zien.

Dus ik weet niet hoe goed jij kan rekenen, maar we hebben nog wel het een en ander tegoed dacht ik zo.
 
Jaap J. zei:
Dus ik weet niet hoe goed jij kan rekenen, maar we hebben nog wel het een en ander tegoed dacht ik zo.



Met een zaaltje huren kom je al een aardig eind. :?

Daarom zeg ik, ik doe dit pas anderhalf jaar. :oops:

Maar is de Nomac misschien ook geld kwijt aan Efra of andere partijen?
 
Back
Top