Vleugel design, stabiel maar langzaam vliegen F3A

Discussie in 'Aerodynamica' gestart door Yme, 14 mrt 2025.

  1. Student

    Student Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 jan 2008
    Berichten:
    16.394
    Locatie:
    Rotterdam
    het is een snelheidsdingetje
    des te meer snelheid, des te meer weerstand. wat bij een dubbeldekker in verhouding meer is dan bij een enkel vleugel

    Het grijze stall gebied zal bij een dubbel wel grijzer zijn
    vliegeigenschappen zijn ivm de andere verhoudingen zowieso anders

    Maar, rechte lijn rendement en prestatie..
    beide toestellen op 1 (heel)lage snelheid laten vliegen, zal het verschil waarschijnlijk redelijk meevallen.
    dat zal echt een uitprobeer sessie zijn, ik heb daar nooit testen of iets naar gezien.
    wel dat het een soort algemene 10 tot 25% regel is wat een dubbeldekker meer nodig zou hebben ( in feite exact wat jij zegt)
     

Deel Deze Pagina