Hallo, ik zoek voor slecht weer een heli simulator. Een jaar of 15 geleden ben ik gestopt met heli vliegen. Ik ben in 2024 voor de winter weer gestart en heb nu een 500 size op 4S en 700 size op 12 S. De herstart van helivliegen viel wel tegen maar je pakt het wel sneller op dan ik verwacht had. Maar om schade te voorkomen wil ik figuren oefenen op een simulator. Destijds had ik Reflex xtr en dat beviel me super. Ik heb gelezen dat dit al jaren niet meer verder ontwikkelt wordt. Ik heb de 2 weken gratis versie geprobeert en dat beviel me goed. Ik heb ook andere simulators geprobeert maar die bevallen me minder goed. Het lijkt erop dat je het wel nog online kunt bestellen. Klopt dat of is het af te raden? Daarnaast de vraag: Ik heb op de 700 een beastx en die wil ik vervangen. Vroeger vloog ik een Trex 700 12S met een Vbar.en dat beviel goed. Nu hoor ik dat er met de Vbar neo vaker problemen zijn. (uitval) Klopt dat of is dat onzin?
Heb je Heli-X al geprobeerd? Dat vind ik zelf een hele fijne simulator. Deze kan je overigens ook gewoon gratis gebruiken echter krijg je dan na 15 minuten even een scherm inbeeld zodat je moet wachten. Daarna kan je weer 15 minuten oefenen. Deze kan je online aanschaffen en je krijgt dan via de mail een licentie code. Met vbar neo zijn er geen problemen. Met de vbar Evo hoor je online wel wat meer problemen echter zelf heb ik zeker een jaar met een van de eerste vbar Evo gevlogen en nul problemen gehad. Vbar Neo is verder nog steeds een top fbl.
Phoenix is officieel gestopt, maar nog wel te downloaden. Dan werkt hij ook nog.. Realflight is ook een goede sim, deze gebruik ik zelf. Vbar hoor je in de regel helemaal niets raars over. Beast trouwens ook niet. Speciale reden om van de beast naar een vbar te willen?
Ik vlieg al jaren met alle vbars en nooit problemen gehad, maar geluk is met de domme. Doordat ik vbars control vlieg ben ik overgestapt op heli-x, werkt heel goed. Mvg Patriek
Bedankt voor de reactie, Waarom ik van Beast af wil? Ik heb op beide beastx. Beide 2e hands. Op de 500 vliegt nu prima..(instelling beetje aangepast) Op de 700 ook een beast maar de vorige eigenaar gaf al aan dat die niet goed ging. Ik heb alle instellingen geprobeerd / aangepast maar deze werkt idd niet lekker. Ik wil die weg doen omdat de vorige eigenaar al aangaf dat ik daarnaar moest kijken en het is 2e hands, je weet nooit wat het meegemaakt heeft en geleden heeft. Om daarmee te gaan vliegen.... met een redelijke mogelijkheid dat het mis gaat....Daarom dus. Vroeger had ik V stabi en dat vond ik veel fijner om in te stellen. Daarom overweeg ik voor die heli de switch. Ook de Bavarion Demon Axon lijkt me wel wat. Lees ik alleen positieve berichten over. Schijnt ook goed voor schaalheli's te werken en ik hoop de 700 nog eens in een schaalheli in te bouwen. (het zoeken naar een geschikte romp is al een hele klus volgens mij.) Fijn te weten dat V stabi nog steeds prima is. Heli -X heb ik niet geprobeerd. Dat zal ik eens doen.
Voor mijn achterhoofd: wat vloog niet lekker aan die ene beast? het tweedehands verhaal ben ik zowieso met je eens.. maar ben gewoon altijd benieuwd zeker e stabs, ze werken, of werken gewoon niet. ertussen komt niet vaak voor zonder dat er een goede reden is. Dus dat het vliegt, maar niet goed, daar krijg ik vragen van en misschien helpt het me een keer als ik op het veld iemand zie met hetzelfde punt Vroegah met gyro's wel eens gehad, gezeur in de staart, 3g als stabilisatie op een punt was ik het zat, oude 401 als staartgyro erop. bleek het probleem hetzelfde... na HEEL lang klooien, bleek onbalans in de staart het probleem. die gooide de gyro van slag, waardoor hij niet strak af te stellen was. Of hunt, Of ongevoelig, niets ertussen aanpassing in de staart gedaan. opeens alles in orde, ook op de 3g staartgyro.. Ook vaker mensen op het veld gehad, die ook een tweedehands heli hadden, hoop getest en geprobeerd bleek de unit tegen het frame te zitten, waardoor trilling zo de behuizing binnenkwam (en de boel van slag gooide) ander geval, kabels te strak. ongeveer dezelfde uitwerking Brandstof heli (die van mij), trok linksaf na een motor aanpassing. kon niet recht hooveren, bleef linksaf gaan. ouderwetste oplossing bleek de oplossing, zacht gyroschuimpje, staalplaatje en daarop nog een gyroplakker. Opeens had ik mijn oude heli weer.. na de motoraanpassing had de motor een serieus ander trillingspatroon. ook wat heftiger, en hoogfrequent. dat gooide de boel van slag