Mijn pakket ligt bij de douane zonder mijn naam en adres zichtbaar. Kan hierdoor geen invoerrechten betalen. Postnl zegt dit niet te kunnen oplossen. Douane gebeld doet hier niets aan, verkoper zegt dat postnl dit moet oplossen. Geprobeerd telefoonnummer van inklarings afdeling postnl te krijgen maar wilden of konden ze niet geven. Wordt dus lopen in cirkels zonder oplossing. Wie weet een oplossing?? Straks pakket en centen weg. Wie weet een oplossing!!!
Als je naam en adres niet zichtbaar is hoe moet dan je pakket aankomen. Er zit een streepjescode op waar je adres in staat als waarschijnlijk ook een pakketnummer. Soms blijft het gewoon wat langer bij de douane liggen...
Normaal heb je genoeg aan de track en trace code, en de postcode waar het naar toe moet om dat factuurtje af te tikken. Als daar een hiaat in zit, tja wat heeft de afzender aan gegevens aangeleverd voor de verzending? Oplossing is bij de afzender de verzend gegevens op vragen en met die gegevens proberen of je het factuurtje bij postnl kunt opvragen. Mocht je het nog niet hebben, maak een account aan bij postnl. En of als je wel eens gebruik maakt van een afhaalpunt, probeer die postcode in combinatie met de track en trace code. Bij mijn weten staat daar alleen het pakketnummer (track en trace) in. Rest van de gegevens staan op het labeltje afgedrukt wat hier niet het geval is. En in de computer / server van de pakketjes transporteur.
Op dit moment is er in de computer geen relatie te leggen tussen verzend code en adres. Dit is het probleem, postnl weigert mij verder te helpen. Moet vanaf de verkoper komen. Cirkeltje Cirkeltje.
Het probleem is dat je niet helemaal begrijpt waarom postnl een beetje moeilijk doet. Met wat je wilt, zou iedereen die in het bezit is van de track en trace of welke andere willekeurige track en trace via de klantenservice het aflever adres kunnen laten wijzigen. Wat je kunt proberen is via de afzender alle gegevens op vragen die verstrekt zijn voor de aanmaak van het verzend label. Met die gegevens proberen of je het inklaringsfactuurtje kunt opvragen. Controleer dan tevens de naamstelling en het aflever adres, als de naamstelling goed is, maar het afleveradres niet, probeer het om te routen naar een afhaalpunt bij jou in de buurt. Als die gegevens echt niet aan elkaar gelinkt zijn, dan gaat het pakketje retour afzender en is het cirkeltje rond.
Je moet een T&T nummer hebben. Mogelijk kan je bij 17track achterhalen wie de vervoerder was, die zou toch meer moeten weten.
Ik verwacht dat TS een dergelijke dienst gebruikt om te traceren waar een pakketjes is. En op die manier er achter is gekomen dat er iets aan het adreslabeltje mankeert of het is nog niet door postnl verwerkt, dat kan ook nog.
Is het probleem van de verzender. Nu ja, ondertussen is het ook jou probleem, maar de verzender is de enige die de nodige actie kan ondernemen naar PostNL toe.
Probleem waarschijnlijk opgelost, na diverse telefoontjes en mails in ieder geval de inklarings kosten kunnen betalen. Koppeling tussen pakket nummer en adres hersteld. Nu wachten op levering pakket!