F3E/F5D

Discussie in 'Pylonracen & speedmodels' gestart door Superior, 8 jun 2024.

  1. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.940
    Locatie:
    Zierikzee
    Hoi.
    Wie kan mij het verschil uitleggen tussen F3E en F5D?
    Gr. Adrie
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.278
    Locatie:
    Gouda
    In den beginne was de benaming voor electric pylon internationaal F5D. De EK/WK wedstrijden werden gevlogen samen met F5B, electro zweef.
    Later is E-Pylon samen met F3D (6.5cc pylon) gaan vliegen en is de benaming F3E geworden.
     
  3. Wimh

    Wimh

    Lid geworden:
    25 mei 2005
    Berichten:
    812
    Locatie:
    Vliermaal, Belgium
    En het vroegere F3E is F5B geworden....
     
  4. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    F5D is F3E geworden.
    Dus zo snel mogelijk een 3 hoeks parcour vliegen, electro, gelimiteerd op 1000 W/min.
    Modellen als de Avionik D17 of E23 of de Jibe.

    GJ
     
  5. Superior

    Superior

    Lid geworden:
    6 sep 2003
    Berichten:
    1.940
    Locatie:
    Zierikzee
    Ik heb het D17 draadje gevolgd. Erg mooie kist.
    Deze is zonder flaps en de E23 met flaps?

    Wie weet ooit nog is:D
     
  6. GJVO

    GJVO In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 dec 2003
    Berichten:
    16.988
    Locatie:
    Weidenbach in de Eifel
    Nee, de D17 is ook met flaps te koop.
    Dan heet ie D17+ en is gewoon bij Sergey te bestellen, op het moment zijn de verzendkosten hoog door de oorlog en betaling zeer omslachtig.
    E23 is de nieuwste maar de romp is veel smaller en langer.
    Wat vliegen betreft schijnt er weinig tot geen verschil in te zitten.
    Topsnelheid ligt met een 1000 Watt motor op ongeveer 320-330km/u en gemiddelde snelheid is dan 300.
    Alles gaat volgas.

    GJ
     

Deel Deze Pagina