CARF Rebel 2m

Als je genoeg hebt aan een verhard erf van 20x20m ben je meer dan welkom in Hell (tussen Putten en Nijkerk) om te experimenteren.

Uit ervaring weet ik wel dat geremde wielen een pre zijn. ;)
 
  • Like
Reactions: Cnn
Haha, proefdraaien en stukje taxiën kan die ook op EHHV komen doen, zien ze daar ook eens echte vliegtuigen ;-)
 
Ik stook m'n tubine gewoon in de achtertuin op om te testen... Gelukkig heb ik soepele buren. Het helpt ook wel dat ik het niet iedere week doe, denk ik...
 
Ik stook m'n tubine gewoon in de achtertuin op om te testen... Gelukkig heb ik soepele buren. Het helpt ook wel dat ik het niet iedere week doe, denk ik...
Had de hele buurt buiten staan die dachten wat is dat dan.
Dan heb je pas door wat een pokke herrie dat ding geeft.
Geen oordoppen op was ook niet zo slim 3 dagen echt wel last gehad van mijn oren.
Op het veld klinkt het zoveel minder qua geluid
 
Zo!

Unilight programmeren [emoji3581]
Turbine inleren [emoji3581]
Uitslagen en dual rates programmeren [emoji3581]
Spelen met telemetrie [emoji3581]
(Al kan daar nog veeeeel meer mee dus wordt vervolgd)

Proefdraaien en taxien is up next! Gaan we denk ik bij Berto op EHHV doen.
In de tuin starten doen we maar even niet... teveel
mensen thuis tegenwoordig [emoji2957]

Klein video’tje

 
Laatst bewerkt:
Hoi PH-MEL,
Voor de landingslicht kan je gebruik maken van de door Sequencer te gebruiken.
Deze via een vrije mixer gebruiken om je programma te beïnvloeden.

Kom je er niet uit , stuur me dan een PB met je nummer.
 
Hoi PH-MEL,
Voor de landingslicht kan je gebruik maken van de door Sequencer te gebruiken.
Deze via een vrije mixer gebruiken om je programma te beïnvloeden.

Kom je er niet uit , stuur me dan een PB met je nummer.

Nog bedankt voor je aanbod!
Voor nu werkt het even dus wie weet op een later tijdstip dat ik er nog even in ga duiken contact met je opneem!

Het CG; het zat me niet lekker en ik heb het nog maar eens aan de tand gevoeld.
Dus de boel eens ouderwets opgehangen aan een staalkabel en de diverse opties geprobeerd.
Uiteindelijk zit ik tegen de achterzijde van de vleugelbuis aan qua CG.
Daarmee heb ik m CG op een punt liggen waarvan velen erg lovend over zijn.

b3936b26d5011d6475853b9574630d56.jpg

7ab06371ab2267343347957945313b1c.jpg
 
En de maiden is geslaagd! Afgelopen woensdag was het zover!

Ik heb hem wel even uitbesteed aan Berto.
Zon eerste vlucht vind ik maar niks. En als je toch iemand in je omgeving hebt die 300+ vluchten heeft gemaakt met zon ding...

Het was top om m zo mooi rustig los te zien komen.
Eerst maar eens trimmen. Doe maar een klikje up. Oh nee... zet maar weer terug.... 0 trim nodig voor de rest van de vlucht!!!

Heerlijke snaarstrakke roll’s en tijdens het zetten van de flaps ging hij ook niet balloonen.

Tijdens de landing (met Crosswind) heeft de zijwaartse belasting op de mainwielen een pootje wat verdraaid in de retract. Dit samen met een wat te grote uitslagen op de neuspoot maakte de roll-out na de landing wat zwabberig.

Verder zag het er zo makkelijk uit dat ik dacht; Dat kan ik ook!

Dus, pootjes opnieuw vast gezet, neuswiel uitslag wat verkleind en de expo wat verhoogd en gaan met die banaan!

Wat een genot om te vliegen!!
Het is gebleven bij wat simpele rondjes en hier en daar een rol, maar het feit dat ik in de eerste vlucht al low passes maak en met full flaps slow passes... Ja, dan zit het wel goed!

De landing verliep ook prima, initieel iets te snel naar de baan laten zakken (kist te laat laten “zitten”) en als reactie daarop iets te veel geflaired dus klom de kist weer. Niets aan de hand, rustig laten zakken, afvangen en met een zachte landing als resultaat!

Wel deed het pootje weer wat niet hoort en realiseerde me dat ik vergeten ben vlakke kanten aan de gearpennen te maken tegen het verdraaien. Dat gaan we dus nog even doen!

Hierbij een linkje naar de video (telefoon, dus niet haarscherp)


8fac73bd6c416eedf1b199b9f234d0e0.jpg


de3005664680c9fc15a9c3598e081159.jpg
 
Hee buum,

De Rebel is top gebouwd vandaar dat ie ook zo heerlijk vloog tijdens de maiden.
En dat ze lekker vliegen dat weten we :-)

Je hebt hier een geweldige alledag jet mee te pakken, heel veel plezier ermee!
 
Kijk dat zijn nou eens berichten.
Gefeliciteerd met de mooie maiden Melvin.
altijd een opluchting als iets goed gaat afgezien van een paar dingetjes die gelukkig allemaal voor jouw een pace of cake zijn.
Nu vertrouwen krijgen maar aangezien je ook jaren die sprint gehad hebt dan heb je hier hopelijk ook nog jaren plezier van.
Jullie hebben gewoon ook echt het grote voordeel met een lang vliegveld.
Hopelijk krijg ik hem binnen 130 meter wel netjes tot stilstand dat is voor mij altijd wel een puntje.
Kom vaak te snel binnen, is natuurlijk gewoon angst je wilt niet hebben dat het te langzaam gaat.
 
@ Arjan,

de gehele Rebel familie is met gemak vanaf 100mtr gras te starten en landen.

Die Hot red dat ook makkelijk, voor de landing heb je zelfs aan de helft meer dan genoeg.
 
@ Arjan,

de gehele Rebel familie is met gemak vanaf 100mtr gras te starten en landen.

Die Hot red dat ook makkelijk, voor de landing heb je zelfs aan de helft meer dan genoeg.
Berto,
Ben me inderdaad wel van bewust dat de kist het zeker wel kan maar diegene aan de knuppels moet het ook snappen.
Merkte toch wel dat ik laatste toch weer een beetje ging klooien met de gashendel met de Felix iets teveel gas en je komt zomaar veel te snel binnen.
Maar hij doet het nog.
Maar een beetje extra vertrouwen dat het inderdaad een goede kist is geeft de burger wel moed natuurlijk.
Thanks.
 
@ all: Dank voor de complimenten & felicitaties!

@ Arjan:
Kwestie van je circuit ruim maken zodat je genoeg tijd hebt om op final de snelheid eruit te halen. Als je een mooie dalingshoek te pakken hebt met een mooie gelijkmatige snelheid, rustig de neus omhoog brengen tot de kist gaat “zitten”
Oftewel, de dalingshoek & snelheid blijft gelijk terwijl je neusstand hoog is.
Indien je nu te snel daald; beetje gas erbij. Met je gas regel je je hoogte. (En op de 2eplaats ook snelheid))

Maar ik heb makkelijk lullen... ik kom ook wel eens te hard binnen nog.
Er is een verschil tussen zeggen en doen! [emoji6]
 
Back
Top