Hendrik-Ido-Ambacht Airport.

Hoi Ed,
Je bouwwerk ziet er wederom goed uit.
Chapeau.

Aandachtpuntje:
Je servo stang grijpt aan op de uiteinde van de ailerons (en niet in het midden).
Als de aileron zelf wel stijf genoeg is dan is het geen probleem, dan zal hij niet vervormen.
 
Ik moet die stuurstangen nog inkorten, en mechanisch afstellen, dan afknippen aan de servo kant, denk dat je dat bedoeld.?
 
Gebruikt iemand van jullie misschien een cg calculator? En klopt de berekening dan qua cg?
Ik heb mijn bobcat berekend, en ik kom op een andere cg uit dan die op de tekening staat.
Voor mijn gevoel klopt de berekende cg (komt aardig overeen met de stuk gevlogen bobcat) meer dan die op de tekening staat...

Iemand ervaring tot betrouwbaarheid van cg calculator?

Klaar voor maiden.
20200618_215654.jpg
 

Bijlagen

  • 20200618_215654.jpg
    20200618_215654.jpg
    205 KB · Weergaven: 526
Laatst bewerkt:
Lekker gevlogen, de bobcat deed het ook, 4 keer mee gevlogen gisteren en vrij heel naar huis, stukje van de vleugel tip af, maar dat kwam door mijn eigen voet haha
20200620_180408.jpg
 

Bijlagen

  • 20200620_180408.jpg
    20200620_180408.jpg
    411,6 KB · Weergaven: 479
Ik heb gisteren avond de bobcat nog gevlogen, na wat zender instellingen veranderd te hebben, lukte het weer om hem inverted te vliegen, 8 tjes en rondjes. Hij vliegt als op rail dus binnenkort een 2e erbij maken. :yes:
 
Bedankt marvin, het 2e par vleugels zijn alweer gesneden, dat word mijn 2e bobcat, met los landings gestel die loslaat als hij loskomt, dus alleen voor alleen opstijgen, en fpv erop.
 
Omdat het zo rustig is, en voor wie het leuk vind... de 2e bobcat is in aanbouw, rustig aan, gaat straks op 3s (zoals altijd bij mij) en 1400kv met 9 inch prop, niet voor snelheid maar ik denk voor fpv.
Romp bouw ik andersom, uit een blok schuim ipv spantjes werk. Moet zeggen dat ook dat niet tegen valt.
20200701_184254.jpg
20200701_184210.jpg
20200701_184104.jpg
 

Bijlagen

  • 20200701_184254.jpg
    20200701_184254.jpg
    220 KB · Weergaven: 388
  • 20200701_184210.jpg
    20200701_184210.jpg
    184,6 KB · Weergaven: 418
  • 20200701_184104.jpg
    20200701_184104.jpg
    220,9 KB · Weergaven: 387
En hier is ie... bobcat 2, 94cm wingspan
Nog paar kleine dingetjes en hij mag pogen te vliegen.
2200mah lipo maakt de cg exact goed zonder lood of enig aanpassing.

20200710_153151.jpg
20200710_153136.jpg
20200710_153151.jpg
 

Bijlagen

  • 20200710_153151.jpg
    20200710_153151.jpg
    419,4 KB · Weergaven: 344
  • 20200710_153136.jpg
    20200710_153136.jpg
    418,7 KB · Weergaven: 327
Bedankt evert, straks maar eens opgooien, kan maar gebeurd zijn.
Zit te denken om van die blauwe ook de romp slanker te maken.
 
Hallo allen,

Ik ben al een tijdje op zoek naar een locatie waar vliegen met een electro vliegtuig gewoon mag.
Volgens de gegevens die ik heb (ASR vliegveilig app) is vliegen op het ijsbaan veld in Hendrik ido ambacht (Hendrik Ido ambacht airport?)
toegestaan? Hebben jullie wel eens negatieve ervaringen gehad met handhaving op deze plek of
kan hier idd ongestoord gevlogen worden mits je natuurlijk je gezonde verstand gebruikt ivm omstanders etc?

Groeten,

Hans
 
Vroeger heb ik daar gevlogen. Ik weet niet hoe het nu zit met handhaving. Maar de (politie) gedoog regels waren:
1: niet boven woningen vliegen
2: geen brandstof toestellen
3: geen lawaai toestellen zoals jets, edf, etc.
 
En als aanvulling verboden FPV vliegen.
Daar was de Boa destijds zeer duidelijk over, maar tot heden lijkt er niet gehandhaafd te worden.
 
Back
Top