Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Bij mij is het verbruik met drie KST servos ongeveer 150mAh per uur op 1S.
Heb van die ronde cellen in gebruik van 900mAh en 1200mAh dus kan hier makkelijk een hele wedstrijd me vliegen.
Dat hangt nogal af van wat voor batterij je erin hebt liggen? Kunnen we zo niet zeggen.
150 mAh / uur verbruik (voorbeeld)
300 mAh batterij (voorbeeld)
duur = 300 / 150 = 2 uur (max!)
Ik vlieg zelf met 2s 300 mAh lipo's. Na een uur vliegen staan die ongeveer op 3.8v / storage.
Ik kan dus nog wat langer maar 2 uur zou ik niet zomaar aandurven.
Die kleine cellen kosten je de kop niet, koop er een paar en zorg dat je altijd een verse bij
je hebt.
Ik heb zelf altijd met 2s 300mah gevlogen.
Hierbij had ik snelle en sterke servo's.
Echter was de vliegtijd met 1 accu altijd wel beperkt, met de kans op een lege accu.
Momenteel vlieg ik met 1S roundcell 1000mah en kan ik heel de dag mee slingeren zonder enige twijfel over de accuspanning. Tja de servo's zijn iets trager maar dat is bij DLG meestal geen probleem.
Ik vlieg zo 5 uur op een 1S 650 mAh met Frsky.
Ik heb het wel eens nagerekend en kwam dan op 110mA per uur met 4 x X08 @bieze , veertjes staan misschien wel erg strak
Meet ik eigenlijk nooit. Wat ik wel zie is hoeveel ik er bij laad en dus weet ik dat de batterij nooit echt leeg is, Heb wel eens getest en alles blijft normaal werken tot ongeveer 3,2 volt(volgens zender) .Dan is de batterij echt leeg.
ik vlieg met een 2s 300 mah (rechtstreeks op HV servo's) een klein uurtje (lijkt mij wat weinig in vergelijking met andere duurtijden hier), in mijn ervaring verbruikt frsky wel een pak meer dan mijn jeti ontvangers.
Ik vlieg toch wel een stuk langer met een 300 mAh 1S cel in mijn NXT Stream. Ik heb er 3 cellen bij, maar ik gebruik er meestal maar één (FrSky G-RX8 ontvanger).
Maar ja, ik gebruik dan ook heel weinig stuurbewegingen
Ik zal er eens een voltage sensor bij in hangen, dan kan ik zien hoe hard het nu echt gaat.
Een uur houd ik (2s 300 mAh) in ieder geval vol, maar ik weet niet hoeveel langer ik nog door kan. Er zit een BEC aan (5V), ik weet niet hoe (in)efficient die zijn.
Lijkt me een veilig gevoel zo'n voltage sensor. Ik vind het heel prettig dat ik (met 1S) de spanning op mijn zender kan zien. En een aardige juffrouw meldt het mij ook nog als de spanning zo laag is dat ik moet landen
@Hein.z
Dan moet je wel de spanning van de 2S meten en niet de ontvangerspanning die op 5 volt blijft ook al is de Lipo gezakt tot bv 5.6 volt, en dat is té laag voor die dingen.
Dat snap ik De uitgang van de BEC meet ik al via telemetrie, maar dat helpt dus inderdaad niet.
Vandaar dat ik de voltage sensor er een keer tussen wil hangen. Op de balancer poort over alle cellen moet dat gaan volgens mij.
Ach, 't is maar net hoe je het bekijkt. Ik heb met ruim een uur vliegtijd nog nooit problemen gehad, en een tweede batterijtje is makkelijk mee te nemen.
Maar inderdaad, met 1S kun je makkelijker een waarschuwing programmeren in je zender! En geen BEC die mogelijk kapot kan gaan.
Ik vlieg al jaren met 1S Een ronde lipocel van nanotech doet al jaren goede dienst in mijn Xxlite en RES model.
En als je je alarm insteld op 3,7/3,8 volt kun je lang vliegen. Wel even controleren of je ontvanger dit geen probleem vind uiteraard
Ik heb vandaag de 1s 650 gesoldeerd, 1st volgende keer maar eens proberen hoe lang die het volhoudt. @Superior: doe je er ook krimpkous omheen? Heb ik maar wel gedaan als vorm van trekontlasting voor de kabel+stekker.