Dirk, dank je voor de uitleg.
Zo had ik het ook afgekeken bij jouw. Dat de losse delen eerst gereed gemaakt moeten worden en dan aan elkaar lijmen.
@Dirk,
Zou je een foto kunnen plaatsen van je 70mm versie, met de accu's erin?
Mocht daarbij het gebruikte soort accu niet goed duidelijk zijn op de foto, zou je kunnen vermelden welke je gebruikt?
Heb gekeken naar het 4S pakket, maar dat wordt krap. Denk dat het 2x 2S moet worden.
De vleugels op maat gesneden en even erop gestoken. Ze klemmen goed in de romp, dat is ideaal voor het passen. Ook snel het kielvlak er even op gestoken, begint al aardig vorm in het model te komen
De cockpit zat me nog dwars.
Door de 100% focus op de uitlijning van de inlaat, was ik de focus op de cockpit verloren. Waardoor een uitlijning niet meer goed was. Natuurlijk zou dit met filler opgelost kunnen worden, maar dat leek me kwetsbaar, aangezien het steeds open/dicht moet. Om het zo te laten, daar ken ik me goed genoeg voor, daar zou ik me aan blijven irriteren. Daarom de schuurlat gepakt en de cockpit kap aan beide zijden 4mm smaller gemaakt. Daarna aan iedere zijde 2 strips balsa van 2mm dik erop geplakt. Hierdoor is de opening in het totaal 4mm smaller geworden, maar ik denk dat dit geen probleem is. Nu laten drogen en dan op maat schuren. Kan nu weer goed slapen
Zo had ik het ook afgekeken bij jouw. Dat de losse delen eerst gereed gemaakt moeten worden en dan aan elkaar lijmen.
@Dirk,
Zou je een foto kunnen plaatsen van je 70mm versie, met de accu's erin?
Mocht daarbij het gebruikte soort accu niet goed duidelijk zijn op de foto, zou je kunnen vermelden welke je gebruikt?
Heb gekeken naar het 4S pakket, maar dat wordt krap. Denk dat het 2x 2S moet worden.
De vleugels op maat gesneden en even erop gestoken. Ze klemmen goed in de romp, dat is ideaal voor het passen. Ook snel het kielvlak er even op gestoken, begint al aardig vorm in het model te komen
De cockpit zat me nog dwars.
Door de 100% focus op de uitlijning van de inlaat, was ik de focus op de cockpit verloren. Waardoor een uitlijning niet meer goed was. Natuurlijk zou dit met filler opgelost kunnen worden, maar dat leek me kwetsbaar, aangezien het steeds open/dicht moet. Om het zo te laten, daar ken ik me goed genoeg voor, daar zou ik me aan blijven irriteren. Daarom de schuurlat gepakt en de cockpit kap aan beide zijden 4mm smaller gemaakt. Daarna aan iedere zijde 2 strips balsa van 2mm dik erop geplakt. Hierdoor is de opening in het totaal 4mm smaller geworden, maar ik denk dat dit geen probleem is. Nu laten drogen en dan op maat schuren. Kan nu weer goed slapen

Laatst bewerkt: