Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Blijkbaar zaten de Duitser ook met plaats gebruik voor de neuspoot. De wieldeuren zitten aan de zijkant van de poot, je zou zeggen dat de poot dan 90 graden draait bij intrekken. Dit doet de F86 en F16 ook, maar die hebben een inlaat in de weg zitten, dat is hier niet het geval
Ook al was het hier even stil toch werd er tussendoor gebouwd.
Bij de romp is er voorlopig niet veel meer veranderd wel bij de vleugel en de motorgondels, ik ben zover dat ik alles al eens op een hoopje kan leggen voor een eerste indruk van de Me.
De inbouw van de ventilatoren, het achterste deel van de gondels had ik fout gesneden dus de hete draad moest vandaag nog effe aan het werk.
en tenslotte het allerlaatste snijwerk van het jaar,
Net de uitsparingen gefreesd voor de retracts. Het viel me wel effe tegen, dat het nipt ging worden wist ik maar dat ik net door de vleugel heen ging is toch jammer. Zal lapwerk worden met een dun alu plaatje, dat heb ik nog wel ergens liggen.
Bevestiging plaat erin en laten uitharden, eerst alles monteren en daarna zal ik het wel oplappen.
De twee "Turbo-Lader Strahltriebwerke" , vandaar Me-109 TL, zijn ook al een end gevorderd.
Gisteren de retracts verder ingebouwd en het ging van kwaad naar erger, niet enkel de retract kwam langs boven piepen ook het wiel zat er gedeeltelijk door wat te verwachten was.
Eerst moest ik nog een half uur zoeken naar een litho plaat die ergens in een hoekje verstopt stond. Plaatje gesneden, afgetekend en lichtjes verzonken in de XPS zodat het nauwelijks of niet uitsteekt.
Met de gebruikelijke PU-lijm mooi op zijn plaats gelijmd en klaar is kees, zelf de camouflage kleuren zitten er al op
Deze avond de andere kant en dan kunnen we verder met de bouw.