wow! wat groeit de lijst zeg! en een heleboel nieuwe namen, super!
De meeste vraag lijkt er te zijn voor de werp techniek. Lijkt me een prima uitgangspunt
Om de juiste techniek ook effectief om te zetten in hoogte vereist het ook een behoorlijke afstelling van je dlg. Met dat Thema gaan we beginnen, je DLG afstellen zodat het zwaartepunt ok is en de settings voor de launch. de overige vliegfasen zoals speed, cruise en thermiekstand neem ik uiteraard ook even door.
*BELANGRIJK*
-Om je kist een beetje vlot te kunnen trimmen is het handig om wat lood, klei, kneedbaar lood etc mee te brengen.
-het is handig wanneer je je zender goed kent voor wat betreft de instellingen, neem dit nog even goed door. Er zal aardig wat getrimd gaan worden aan je
huidige settings.
-Functies die eigenlijk constant bijgetrimd moeten kunnen worden zijn;
*hoog/laag
*links /rechts op rudder
*links/rechts op ailerons
*hoeveelheid flaps in de vluchtfasen speed,cruise en thermal.
*hoeveelheid snapflap per vluchtfase.(bij ''up'' geven gaan de flaps een beetje mee naar beneden)
*aileron differentiatie.(hoeveelheid uitslag van je ailerons ten opzichte van elkaar)
-Naast bovenstaande functies is het zeer aan te raden om de brake functie op je gasstick te zetten. Hiermee kan je je ailerons behoorlijk ver naar beneden
bewegen en rem je je kist super goed af. Alleen al aan te raden vanwege de veiligheid.
-Een ''pre-set functie'' op je zender is eigenlijk onmisbaar voor een goede launch. Voor rechtshandigen is een verende schakelaar aan de linkerkant voorop je zender die je met je linkerwijsvinger bedient aan te raden. Niet alle zenders hebben die schakelaar op de voor ons juiste plek zitten en soms moet er gesoldeerd worden. Neem deze moeite, het zal je dubbel en dwars worden uitbetaald in gebruikers gemak.
f3k forever.
De meeste vraag lijkt er te zijn voor de werp techniek. Lijkt me een prima uitgangspunt

*BELANGRIJK*
-Om je kist een beetje vlot te kunnen trimmen is het handig om wat lood, klei, kneedbaar lood etc mee te brengen.
-het is handig wanneer je je zender goed kent voor wat betreft de instellingen, neem dit nog even goed door. Er zal aardig wat getrimd gaan worden aan je
huidige settings.
-Functies die eigenlijk constant bijgetrimd moeten kunnen worden zijn;
*hoog/laag
*links /rechts op rudder
*links/rechts op ailerons
*hoeveelheid flaps in de vluchtfasen speed,cruise en thermal.
*hoeveelheid snapflap per vluchtfase.(bij ''up'' geven gaan de flaps een beetje mee naar beneden)
*aileron differentiatie.(hoeveelheid uitslag van je ailerons ten opzichte van elkaar)
-Naast bovenstaande functies is het zeer aan te raden om de brake functie op je gasstick te zetten. Hiermee kan je je ailerons behoorlijk ver naar beneden
bewegen en rem je je kist super goed af. Alleen al aan te raden vanwege de veiligheid.
-Een ''pre-set functie'' op je zender is eigenlijk onmisbaar voor een goede launch. Voor rechtshandigen is een verende schakelaar aan de linkerkant voorop je zender die je met je linkerwijsvinger bedient aan te raden. Niet alle zenders hebben die schakelaar op de voor ons juiste plek zitten en soms moet er gesoldeerd worden. Neem deze moeite, het zal je dubbel en dwars worden uitbetaald in gebruikers gemak.
f3k forever.