Vintage ASW 15 Hegi

Dirk, heb de motor 2 minuten op volle kracht laten draaien. motor en ontvanger waren wel warm maar niet heet. Dus, controleer het na zijn eerste vlucht even weer.
 
... en ontvanger waren wel warm maar niet heet.
Ontvanger warm? :confused:
Als dat uit de ontvanger komt, lijkt me dat niet goed.
Als het warmte is van de motor die niet de romp uit kan en zo de ontvanger 'verwarmt' heeft zou ik toch een paar gaten maken. 1 inlaat voor en een uitgang achter. De uitgang moet sowieso groter zijn dan de ingang.
 
Eindelijk weer iets gedaan, een servotraytje ingelijmd.
Bij de A.C.tion hebben ze de carbon plakfolie, die kan ik hier mooi opzetten.
2011d15f67a91ab54487be86f35c7f6c.jpg
 
Ik heb de pech gehad dat bij het inlijmen van de voorste paspen er lijm gelopen is aan de binnenzijde van de Canopy. (niet meer weg te poetsen)
Weet iemand een leverancier van vacuum gevormde canopy`s voor deze ASW15 van Hegi?

Beste groet, Kadet Kampen
 
Helemaal nieuw, of een restauratie project?

Terence

Hoi Terence, het is de restauratie van een model waar ik lang geleden veel mee gevlogen heb. Mooi om te zien dat de vleugels de nodige reparatieplekken hebben en hoe dat destijds gerepareerd is!
Destijds konden we als jeugdleden van de club nog wel eens voordelig wat overnemen van oudere leden en zo vlogen we toch met leuke modellen. Naast de ASW-15 heb ik uit die tijd nog twee ASW-17's (grote uitvoering) van Carrera en die vlogen eerlijk gezegd wel iets beter.
 
Als iemand trouwens een tip heeft over hoe een motor in te bouwen dan houd ik me aanbevolen. Ik vind het jammer om de neus eraf te zagen, dus misschien iets bovenop of twee ducted fans onder de vleugels of een ander idee?
 
Ik heb ooit ook zo'n Hegi ASW15 gehad. Zelf schuim vleugels voor gebouwd, en een motor in de neus (nuttiger dan lood).
Het stabilo zat op 2 3mm dikke stalen pennen. Bij een +100km/u duikvlucht langs de helling naar beneden flutterde het stabilo eraf.
Vervolgens krijg je een bijzonder explosieve demonstatie van het koplastige moment van een normaal (vleugel) profiel. Nose down en 40 cm die de berg in. :mad::(:confused:
Onthoud dit ...
 
Als iemand trouwens een tip heeft over hoe een motor in te bouwen dan houd ik me aanbevolen. Ik vind het jammer om de neus eraf te zagen, dus misschien iets bovenop of twee ducted fans onder de vleugels of een ander idee?
2 ducted fans onder de vleugel vind ik heiligschennis;).
Je kunt ook een elektromotor met verlengde as inbouwen zoals deze bijvoorbeeld: https://www.topmodel.fr/en/product-detail-17474-xpower-xc35225-ls . Dan hoef je maar een klein gat te boren. En als je hem als zwever vliegt dan steekt er alleen een stukje as uit, dat je tijdens het vliegen helemaal niet ziet.
 
Stond er één op mplaats voor weinig,
maar al geteserveerd en weg zak ik net...
 
Laatst bewerkt:
Back
Top