Is dat die grote outlaw die je van plan was met slechts 1 lipo 3s of 4s te varen?
Dat klopt,maar wat ik daarbij verder vermeld in het verhaal,dat er een 6s lipo voor in de plaats komt voor de TT.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Is dat die grote outlaw die je van plan was met slechts 1 lipo 3s of 4s te varen?
Bij mij veroorzaakte de lage accuspanning een afwijking op de stuurservo. Ik zou een laagspanningalarm op de ingang van de regelaar zetten, dan weet je in ieder geval iets meer. Als je normaal langzaam kunt varen dan ligt het niet aan je zender en/of ontvanger en moet je het zoeken in (de buurt van) je stroombron. Accu, kabels of regelaar. Succes met de speuractie! Gr. Klaas.
Die spray....nog nooit last van gehad ,niet op 40mhz en niet op 2.4 ghz
Heeft niets met geluk te makenGeluksvogel,wat ik me nog wel kan herinneren dat toen ik nog niet zo heel lang geleden met een auto heb gereden,zelfde zender en ontvanger,geen storing niets,gewoon rijden zonder enig probleem,geen hapering niets,dit was tussen flats in,op het water zijn geen obstakels niets,vrij zicht,geen masten of iets anders in de buurt.
Tja , ik had u al gewaarschuwd in andere topics dat dit niet goed ging komen met die set-up
Dat had je gedaan,en als je verder had gelezen in het TT topic,dan had je ook gezien dat de opzet voor de TT heel anders word,en dat ik wel degelijk open staat voor advies,wat ik navolg en ter harte neem.
Zoveel stroom kan 1 enkel 3s of 4s lipootje niet leveren , de spannning zakt gewoon door de bodem ....lipo gaat kapot gaan als je dat blijft proberen of boot in de fik....
En het in de fik vliegen zal reuze meevallen,tot op heden heb ik een maximale temperatuur gemeten van onder de 50 graden voor de lipo,temp voor de motor en esc waren ook goed.
Zoals ik ook schreef in het TT topic dat er een 6s lipo voor in de plaats komt met een 1600 kv motor,wat een 2000kv motor was.
De nieuwe 6s lipo heb ik vandaag opgehaald.
Bespaar u die nieuwe ontvangers en investeer in een betere set-up
Dat begrijp ik,maar wat is de betere opzet dan?
, waarschijnlijk niet echt wat u wil horen(graag hoor ik dat,kom maar op met het juiste advies) maar wel goede raad.
Succes
Ps
Als u echt wil weten wat er gebeurd koop dan een esc met data logger of zet er eentje tussen
Spanning enkele minuten(dat duurt niet enkele minuten,boot binnen kap eraf,aansluiten en meten maar,of nog beter lipo chekker erop laten zitten,kap open,knopje 3,4 of 6 keer indrukken,resultaten gelijk te zien,ik schat zo in binnen de minuut.
Gelijk temperatuur meten,ben ik op de hoogte.
Een data logger ga ik voor kijken.
na de piekbelasting meten met een lipochecker heeft niet echt veel zin, lipo heeft zich dan al "hersteld"
Is er nu wel of niet een test met een losse ontvangeraccu gedaan?
hallo ,
ik heb ook een gt3c.
ik kan je vertellen dat deze totaal niet geschikt is voor een boot
in een auto heb ik prima bereik
maar in een boot werkt hij voor geen meter en mag blij zijn dat ik 50 meter bereik heb
de spray is de boos doener
Alvast bedankt voor het meedenken Mars 76,
Dat is nog niet eens zo,n slecht idee,maar dan denk ik aan een antenne aan de linker en rechterkant afgebogen naar buiten toe,zoveel mogelijk buiten de spray.
Andere oplossing zou dan zijn de spray minder hoog laten gaan d.m.v. een plaatje ruim over de schroef heen,zou ik wel jammer vinden,want dat is nou net zo,n leuk gezicht.
De spray komt zo,n 75 cm omhoog en plus minus 1,5 meter achter de boot bij volgas,voor zover dat de boot dat doen wil.
Als de boot naar me toe vaart lijkt het weg te zijn,komt de boot voorbij dan stopt de boot,dat klopt dan wel want de antenne zit rechts en valt dan precies in de spray op het moment van voorbij varen.
Enige suggestie of oplossing hierover zijn welkom natuurlijk.
Als het de spray is, wat ik wel vermoed kun je het best toch gaan overstappen op een ander merk. Ik heb Futaba 4PK Zender en absoluut geen last daarvan.