Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
helemaal niet nodig heeft.
Dus als er zo ondeskundig mee geknoeid is
En we zijn begonnen!
Direct met het "saaie" werk: de ribben snijden
![]()
![]()
Wat had je verder voor apparatuur, toen? En motor? Waar vloog je er toen mee?Ik ben in 1967 begonnen met een Impuls met escapement en superreg ontvanger.
Daarmee kom je dan toch zeker wel naar de 'Evert Kreulen Memorial' tijdens de MayFly 2020 van The First Aviators?Nu vlieg al sinds 2011 met een impuls precies volgens originele tekening maar met elektrische aandrijving van ca 200 Watt en 2 assige besturing.
Leuk model voor tussen door en vliegt nog steeds perfect
Vloog toen met een Taifun Tornado 2,5cc diesel met zelfbouw toonzender superreg en escapement..Wat had je verder voor apparatuur, toen? En motor? Waar vloog je er toen mee?
Daarmee kom je dan toch zeker wel naar de 'Evert Kreulen Memorial' tijdens de MayFly 2020 van The First Aviators?
Want we willen hem natuurlijk maar al te graag zien.....![]()
Vloog toen met een Taifun Tornado 2,5cc diesel met zelfbouw toonzender superreg en escapement..
Waar is die bijeenkomst van de first aviators, lijkt me leuk er een naar toe te gaan.
Waar kan ik deze boekjes nog vinden.Ik heb een nog eerdere druk van dat boekje, deze is van 1955. De zelfbouwzender was destijds zo groot en zwaar dat hij op de grond moest staan en bediend werd met een drukschakelaar met een draadje naar de zender. De zendantenne had een lengte van 2.65m!
Dat waren nog eens tijden, alles moest zelfgemaakt worden, de ontvanger werkte hier met een DL92 buisje.
De Impuls moest 3 batterijpacks mee naar boven slepen, 1.5V voor de gloeispanning, 45V voor de anodespanning, 4.5V voor het escapement en die batterijen waren niet oplaadbaar, steeds na een aantal vluchten moesten de batterijen dus vervangen worden
Wat hebben we het tegenwoordig toch gemakkelijk
![]()