LRP icm Nimh

Ik heb deze combo zitten op de traxxas e-revo 1/10
http://www.lrp.cc/en/product/bl-combo-ix8-v2-dynamic8-2600kv/
De auto is ingesteld voor rijden op lipo werd mij verteld bij de aanschaf.

Heb er echter 2x 7-cels nimh accu's bijgekregen, en een kabel waarmee ik beide gelijktijdig kan aansluiten. Als ik echter vol gas geef, slaat de auto af, en dien ik de auto uit en weer aan te zetten.

Ik verwacht dat dit gebeurd doordat de accu's niet voldoende leveren, maar wie kan mij vertellen of zoiets als low voltage cut-off is uit te zetten en dus te rijden is op 2x nimh, of dat deze combi gewoon niet geschikt is voor rijden op nimh?

Hier de handleiding van de ESC, maar kan er niet echt iets over vinden.
https://www.lrp.cc/fileadmin/product_downloads/instructions_en/80881_en.pdf
 
ik vind het een beetje raar dat je bij deze auto nimh accus krijgt
voor zo ver ik weet is dit een van de snelste autos die je kunt kopen op dit moment, en er kan zelfs met een 6 cell lipo gereden worden.
topsnelheden van 140 km/h zijn daar mee te behalen.

als je echt alles eruit wilt halen zul je toch lipos moeten gaan aanschaffen, ik heb zelf een hpi sprint 2, daar zat een 7 cell nihm accu bij.
die accu is na 3 keer volgas gewoon leeg en levert geen hoge stroom meer. (3000mah)

zo te zien staat er niks in over nihm accus en de cut off, het lijkt er dus op dat deze waarde vast staat in de esc en dus alleen bedoeld is om met lipos te rijden.
wat hier de meeste mensen je ook zullen aanraden gezien de dikke esc wat erop zit
terug naar de winkel en inruilen voor lipos zou ik zeggen :D
 
dat de auto is ingesteld voor Lipo's beteken waarschijnlijk niets meer dan dat de low-voltage cut-of is ingesteld op lipo (3,2 volt per cell)
dat er dan NIMH's worden bijgeleverd is wel vreemd omdat NIMH's in tegenstelling tot Lipo heel snel de echte kracht verliezen voorop gesteld dat je al voldoende amp's uit de NIMH krijgt voor zo een zware wagen
 
Dit is niet nieuw. Een LRP 1:8 combo wordt nooit bij een 1:10 E-Revo geleverd.

Ik vrees dat de combo voor de NiMh overkill is, zeker als die wat zwaarder vertand is voor snelheid. De accu's zullen dan ook wel niet nieuw zijn denk ik. Een paar goede LiPo accu's zou misschien beter zijn.

Je weet zeker dat je een V2 hebt?
http://www.modelbouwforum.nl/threads/llrp-ix8-regelaar-na-2-min-in-failsafe.238614/

Zowel de manual als dat topic geeft aan dat de LVC niet instelbaar is, dat in tegenstelling tot de V1 versie. Dat betekent dat die waarschijnlijk alleen de startvoltage meet en uitrekent hoeveel LiPo cellen het is. Met NiMh kan het zijn dat die met een hogere spanning van de lader af komen en dan de spanning als een 5 cellen LiPo wordt gezien waardoor ook de LVC veel hoger ligt. Misschien even na een paar tellen gereden te hebben de accustekker los trekken en opnieuw aansluiten zodat die dan mogelijk wel de spanning als een 4 cellen accu ziet.
 
Wat een combo een lrp esc/motor op een traxxas en dan 2500 kv motor. Ik rijd revo met
Hobbywing 150a esc en 2000 kv motor. Onverwoestbaar..
Maar ontopic is dit een winkel of particuliere verkoop? Winkel is teruggaan met je nimh.
Particulier is investeren in lipo.
Er passen er 2 in en ik adviseer 2 x 40c minimaal 3s lipo op minimaal 5 of 5.5 A.
Dat is 22 volt puur rijgenot
Of 6s going wild instant backflips.
 
Wat een combo een lrp esc/motor op een traxxas en dan 2500 kv motor. Ik rijd revo met
Hobbywing 150a esc en 2000 kv motor. Onverwoestbaar..
Maar ontopic is dit een winkel of particuliere verkoop? Winkel is teruggaan met je nimh.
Particulier is investeren in lipo.
Er passen er 2 in en ik adviseer 2 x 40c minimaal 3s lipo op minimaal 5 of 5.5 A.
Dat is 22 volt puur rijgenot
Of 6s going wild instant backflips.

Dit is idd particuliere verkoop, dus zeker geen winkel..
Je schrijft... wat een combo.. Is dat goed of juist niet? Eerlijk gezegd geen idee, maar wat ik me er van in verdiept heb, leek het me wel een aardige deal :)
Ik heb inmiddels ook een lipo, een maxxtrax 4200 11,1v 3s 30c discharge - 60c burst, maar wat ik begrijp gaat het dan al vrij hard, dus had bedacht eerst wat op de nimh te oefenen :hammer:

Dit is niet nieuw. Een LRP 1:8 combo wordt nooit bij een 1:10 E-Revo geleverd.

Ik vrees dat de combo voor de NiMh overkill is, zeker als die wat zwaarder vertand is voor snelheid. De accu's zullen dan ook wel niet nieuw zijn denk ik. Een paar goede LiPo accu's zou misschien beter zijn.

Je weet zeker dat je een V2 hebt?
http://www.modelbouwforum.nl/threads/llrp-ix8-regelaar-na-2-min-in-failsafe.238614/

Zowel de manual als dat topic geeft aan dat de LVC niet instelbaar is, dat in tegenstelling tot de V1 versie. Dat betekent dat die waarschijnlijk alleen de startvoltage meet en uitrekent hoeveel LiPo cellen het is. Met NiMh kan het zijn dat die met een hogere spanning van de lader af komen en dan de spanning als een 5 cellen LiPo wordt gezien waardoor ook de LVC veel hoger ligt. Misschien even na een paar tellen gereden te hebben de accustekker los trekken en opnieuw aansluiten zodat die dan mogelijk wel de spanning als een 4 cellen accu ziet.

Dat van die V2 versie was wel wat de verkoper melde, maar na het gecontroleerd te hebben lijkt het er op dat ik modelnummer 80880 heb, wat denk ik de IX8 v1 versie is, want V2 heeft volgens mij 80881 als product nummer. Ik heb wel ook nog iets erbij gekregen om het ding van firmware updates en andere instellingen te voorzien, Zag dat ik de laatste firmware versie 2.6 voor de v2 variant ook kan gebruiken voor de v1. Wat dan exact de verschillen zijn tussen de 2 varianten is me beetje onduidelijk.

ik vind het een beetje raar dat je bij deze auto nimh accus krijgt
voor zo ver ik weet is dit een van de snelste autos die je kunt kopen op dit moment, en er kan zelfs met een 6 cell lipo gereden worden.
topsnelheden van 140 km/h zijn daar mee te behalen.

als je echt alles eruit wilt halen zul je toch lipos moeten gaan aanschaffen, ik heb zelf een hpi sprint 2, daar zat een 7 cell nihm accu bij.
die accu is na 3 keer volgas gewoon leeg en levert geen hoge stroom meer. (3000mah)

zo te zien staat er niks in over nihm accus en de cut off, het lijkt er dus op dat deze waarde vast staat in de esc en dus alleen bedoeld is om met lipos te rijden.
wat hier de meeste mensen je ook zullen aanraden gezien de dikke esc wat erop zit
terug naar de winkel en inruilen voor lipos zou ik zeggen :D

De snelste auto die je kan kopen, dat weet ik niet, misschien wel. Standaard word deze echter wel met nimh accu's geleverd volgens de handleiding... maar dan zit er natuurlijk wel de standaard ESC en motor op...
Ik had idd, dat ook bij niet vol gas geven, de nimh accu's zo door hun power heen zijn... dus het devies lijkt me eenduidig..
RIJDEN OP LIPO VANAF NU :yes:
 
Dat is een mooie lipo, nu kun je met deze setup gaan spelen, persoonlijk denk ik dat je met deze motor 2500kv voor speed moet gaan. Niet voor tork.
Asnelheid tork is spelen met tandwielverhoudingen pinion/spur. 2 tandjes kan het verschil al maken..
 
Nou, zojuist met de gloednieuwe LIPO accu gereden, maar met deze accu kan ik het gas ook niet vol open trekken. Hij springt dan weer net zo hard in de protectie... Heb gecontroleerd, maar hij staat echt ingesteld op 3S. Wordt er beetje gek van... Nog geen enkele keer leuk kunnen rijden met dat ding... Iemand toevallig een idee hoe dat kan?? Het enige voordeel is dat ik bijna een uur op een accu kan doen zo, maar echt leuk is het toch niet...
 
Tja.. als dit een 2e handsje was heb je nu waarschijnlijk de reden waarom de verkoper het heeft weg gedaan.

Wat ik begrepen had is dat de V1 een programmeerbare voltage cut off kent en de V2 een auto sensing. Dus toch even daarin duiken.

Als je de motor sensored gebruikt ook maar even de backplate op 10 graden zetten en in de ESC de timing iets terug zetten naar iets van 10 graden.
 
@Roelof
Deze heeft idd een programmeerbare voltage cut off, en heb deze ook gecontroleerd. mode 1 3x knipperen betekent een cut off voltage van 9,6V
Dit zou in mijn optiek juist moeten zijn voor mijn 3s Lipo accu.
http://www.lrp.cc/fileadmin/product_downloads/instructions_en/80880.pdf

Overigens valt de software\firmware te updaten naar een hogere versie, waardoor de versie1 ook een auto detectie gaat hebben. Is dat verstandig om te doen?
http://www.lrp.cc/en/service/software-updates/firmwarefilter/80880/

De error code in het MPS3 systeem geeft ook echt het volgende aan:

upload_2017-2-7_17-41-14.png


Bij mij knippert error code #3, maar als ik naar de oorzaken kijk ??
oorzaak 1, batterij is vers van de lader, en setting in ACS2 staat goed
oorzaak 2, batterij kapot..... zou theoretisch kunnen, maar is gloednieuw door mij uit verpakking gehaald
oorzaak 3, Motor te krachtig voor mijn accu?? Wie kan mij vertellen of dit het geval is??
oorzaak 4, ik zal eens een andere kabel gebruiken om te testen, het zijn allemaal pluggable kabels, dus er is niet gesoldeerd..
 
Zojuist een andere kabel geprobeerd, (een dikkere) en zowaar........ geen low power voltage cut off meer. Sterker nog, hij trekt hem direct op zijn achterwielen.......

Ben super blij.... en voel me ook wel beetje dom dat het aan zo'n simpel kabeltje ligt...
Iedereen bedankt voor het meedenken
 
Grappig, Je zou bijna gaan denken dat er iets anders aan de hand is, iet in de richting van een los contactje.
 
Volgende keer misschien een foto van de situatie erbij doen,
een foto zeg meer dan duizend woorden
maar goede dat het nu opgelost lijkt
 
Back
Top