Tijdens een kort maar krachtig ritje met mn 2wd slash is er brand ontstaan. Veel rook en een brandende regelaar van een brushless setje op lipo. Regelaar is helemaal weggesmolten, maar ik weet niet of de lipo nog leeft? Er lijkt wat van de tin gesmolten bij de batterij connector, misschien is daar de kortsluiting ontstaan? Vraag me alleen af waarom de lipo dan niet dik is geworden, in brand gevlogen of zelfs ontploft? Wat raden jullie aan? Alles weggooien, of motor/accu bewaren? MVG Sen
blijf het toch een zwak merk vinden dat traxxas en aan de prijs is het niet te merken. een lipo ontploft niet zomaar volgens mij. wat je moet doen ? gewoon eens kijken wat er nog wel of niet werkt
Std traxxas regelaar/motor? Of ander merk? Zat er overheat protection op de regelaar? Welke accu/regelaar/motor?
Lipo set was niet van traxxas, dus daar lag het niet aan. Ik dacht dat lipo's wel wat gevoeliger waren. overheat protection weet ik niet, rest moet ik ook nakijken, slash is geen daily voor mij
Een Lipo levert meer dan een normale nimh accu. Je motor zal blijven vragen naar stroom. Als je regelaar dat niet aankan zal hij ofwel in z'n beveiliging springen en als ie dat niet heeft dan zal ie doorbranden. Altijd zaak om temperatuur in de gaten te houden van motor en regelaar en eventueel accu.
Waren het wel de Traxxas plugs? Die smelten bij mij ook vaak aan elkaar na een flinke rit. Nou valt het meestal wel mee maar ik kan mij voorstellen dat ze zover door smelten dat je kortsluiting krijgt. Eigenlijk kunnen de zwarte Traxxas plugs niet genoeg capaciteit aan om op een normale temperatuur te blijven in een brushless set.
Een lipo kan wel veel meer geven maar als de belasting niet meer vraagt..... Denk je nu echt dat die ene volt meer tpv nimh zoveel stroom trekt dat de boel doorfikt? Als dat echt de reden is is de elektronica al veel te krap bemeten.