jeroen1987's heli beslommeringen

Maar bij laatste link gaat het toch om de complete set?
Dus inclusief die aangepaste backplate en checkvalve?

Of begrijp ik het niet helemaal?[emoji4]
 
Jawel.. heb je al gezocht naar wat een complete kit kost?

Als je er geen haast mee hebt kun je ook rondkijken naar een gebruikte carb. Van de 91HZ-R werkt en past ook?
 
Die laatste link (conversion kit) kost $160,-
Maar zit hier de "DRS" zelf niet bij dan?

Als dat het geval is dan komt de eerste link er ook nog eens bij van 131 SGD= €85,-??

Dan word het idd een kostbaar grapje, en heb ik veel meer geduld haha[emoji4]
 
Zeker zit die er bij.. kijk maar eens goed naar de foto's van de 2e link naar de complete kit. De 'DRS' zit aan de carb bevestigd.
 
Het is inderdaad een behoorlijke smak geld...
Ik zal eens uitzoeken of het voordeliger is om de DRS los te kopen ipv een kit...geen idee waarvoor een gebruikte 91HZ-R carb. voor verkocht wordt.
 
Laatst bewerkt:
ik vind dat jij nogal veel "beslommeringen" hebt sinds je met nitro begonnen bent Jeroen :p:p:p

Of zijn het interessante uitdagingen..

het is maar hoe je het bekijkt zeker :)

in elk geval zou ik toch minstens 1 E- helikopter bijhouden :)
 
ik vind dat jij nogal veel "beslommeringen" hebt sinds je met nitro begonnen bent Jeroen :p:p:p

Of zijn het interessante uitdagingen..

het is maar hoe je het bekijkt zeker :)

in elk geval zou ik toch minstens 1 E- helikopter bijhouden :)
Haha nouja beslommeringen... Ik ben vooral nog aan het ontdekken wat er allemaal mogelijk is. Er zit gewoon een mooie stukje techniek in een nitro heli, en daar heb je ook een aantal interessante upgrades voor[emoji108]
Nu heb ik de nitro heli van@Sirolf eens goed bekeken, en deze zit bom vol met deze upgrades..

Ik heb naast de nitro heli ook nog twee E-heli's.. En die was ik ook niet van plan weg te doen hoor[emoji56]
 
Denk dat ik een stukje heb gemist..
Waarom wil je naar een DRS systeem toe?
Heb je uitdagingen, of gewoon omdat het kan :D

Als je nog andere dingen wilt doen, gewoon omdat het kan.. Vonkontsteking erin..
Al is het wel ernstig aan te raden eerst een gloeimotor goed af te kunnen stellen..
 
Denk dat het ook eerst beter is de verdere ins and outs van het brandstofvliegen te leren. Zeker het afstellen en onderhoud.
Het DRS systeem helpt hier niet bij en heeft eerlijk gezegd iets meer nadelen dan het gewone systeem met name 2 onderdelen die vaker gechecked moet worden. De checkvalve en de regulator en weten wat de motor doet als iets niet klopt als er 1tje problemen geeft.
 
Oké ik wist niet dat het een nadelig effect zou hebben voor een beginnend nitro piloot.. Ik vind het een mooie eye-catcher en dat er geen uitlaatgassen door het brandstof systeem zou gaan leek mij ook prettig bijkomend voordeel[emoji6]

Maar dan ga ik eerst maar eens een tijdje rommelen met deze setup.. Dan komt dat systeem later wel[emoji106]
 
Het DRS systeem helpt hier niet bij en heeft eerlijk gezegd iets meer nadelen dan het gewone systeem

Om een of andere reden is dat een soort van "natuurwet" van upgrades: Het brengt bepaalde voordelen ten koste van iets anders. Meestal zodanig, dat je als "beginner" (niet dat Jeroen een beginner is qua vliegen, wel qua brandstofmotoren) beter een beetje wegblijft van dergelijke modificaties.

DRS is hardstikke mooi (ik gebruik een soort van "stenen tijdperk versie"), maar je motor word voor zijn loopgedrag volkomen afhankelijk van nog een paar extra onderdelen, en die kunnen ook falen.
Mijn versie heeft die onderdelen niet, en dus super bedrijfszeker, maar het nadeel daarvan (voor anderen) is dat het niet geschikt is voor aerobatics/3D :D

Van die uitlaatgassen door het system, daar heb je in principe geen last van met normaal onderhoud. Van dat je tank onder forse druk staat na het vliegen, tsja, je gaat geheid de eerste paar keer een straal brandstof in je gezicht krijgen tijdens het tanken... ;) :p
 
DRS is ook sterk afhankelijk van een hoge druk in de tank en daarom is een beetje ervaring daarin erg handig. Trouwens wel noodzakelijk om er een ontluchting op te hebben om de druk af te blazen anders krijg ik m ook niet vol getankt. En aan het afblazen van de tank kan ik beoordelen of het systeem nog gezond is.
 
uitlaatgassen door het systeem is niet zo erg hoor.
normaal, 1 keer per jaar slangen in de tank vervangen, en het is goed. En dat is met name met hogere nitro percentages (15% en zo), bij mijn vliegtuigen (vliegen op 5%) komen de slangen er doorgaans als nieuw uit bij de jaarlijkse inspectie.
slangen buiten de tank kun je zien, dat valt op als die rot worden.

Trek je heel regelmatig de slang van de carb af, kan het zijn dat je dat stukje vaker moet vernieuwen.
op een gegeven moment kan dat een beetje uitlubberen, zit het niet meer zo lekker strak op de carb vast.
Als dat normaal gewoon blijft zitten, is er niets aan de hand.
 
Ik heb vandaag bij eRCMarket een behoorlijke lijst onderdelen besteld voor mijn X7 aangezien zei één van de weinige lijken in de EU welke een ruim aanbod Gaui onderdelen aanbied, maar een groot gedeelte schijnt niet op voorraad/leverbaar meer te zijn...

Zo wil ik bijvoorbeeld deze Canopy:
a9a02c5a9c424f15604ef12439087e7c.jpg

Maar deze is werkelijk nergens te vinden (binnen de EU) en rechtstreeks bij Gaui in Taiwan? tsja €110,- transportkosten..

Wie weet een webshop die een ruim assortiment heeft met Gaui X7 onderdelen en/of deze Canopy?
Waar bestel jij de Gaui parts @Heli-Uwe??
Wat een drama zeg! Dat is wel wat anders dan bijvoorbeeld Align waar je bijna mee overspoeld word haha
 
Hoi @jeroen1987 :
ik heb mijn spullen bij Sam bestelt, die is officieel dealer van Gaui en koopt uit Taiwan,
soms duurt het wel wat, maar je krijgt alles,
voor mijn veel-vlieger NX4 heb ik een compleet kit, een motor en bladen op voorraad,
gaat iets kapot, gebruik ik het en bestel het nieuw, dan maakt het niks uit hoe lang het duurt.
suc6,
Uwe
 
Back
Top