Algemeen Formule 1 schaal 1/10 topic

  • Topicstarter Topicstarter SCRT Pilot
  • Startdatum Startdatum
Inmiddels japp drapp rubber v2 en japp sapp tire cleaner f1 besteld bij de "heilige koe". Thnx Hugo & Jasper.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
 
@koe, klopt en remmenreiniger stinkt zo. Japp ruikt ook wat lekkerder.

Ik gebruik overigens voor binnen 'LRP Carpet' en voor buiten 'LRP Asphalt', lekker de bandenwarmers een uurtje er op en een hele hoop grip.
 
de v2 heeft nu zelfs te veel grip voor de nieuwe F1 band dus komt binnen kort vernieuwde verzie van V1 uit die griprol moet voorkomen.
 
Jasper komt binnenkort op de markt met een grote schoenlepel, voor het geval je de auto niet meer van het asfalt krijg
 
Na een rijdag maak gewoonlijk de banden schoon met remmenreiniger en smeer ze daarna in met tire tweak 2000. Laat ze een nacht drogen, wrijf ze schoon en sla ze dan luchtdicht op.

Verstuurd vanaf mijn HTC One_M8 met Tapatalk
 
Even iets anders; maakt een kap veel uit? Ik ben best blij / trots op mijn zelfmaak kap, maar ik heb daarbij niet intens op downforce en zo gelet. Ik volg ook een topic over F1 op RCTech, en daar is iedereen helemaal weg van de kap van BittyDesign:

Bittydesign_BDTC-F1-T6C_m.png


Ook lees ik over high en medium downforce kappen van WRC Racing:

WRC%20Racing%20F1%20Turbo%202015%20Body%2002024-4-05.jpg


Ten opzichte van vele anderen op MRM had ik gewoon meer moeite met insturen. Zou dat mede aan zo'n kap kunnen liggen? Ik weet dat ik bij de Top Stocks verbaasd was over hoeveel invloed de kap en de spoiler hebben, maar dat is wel een aanzienlijk grotere kap, meer oppervlakte...

Wat is jullie ervaring?
Dank,

Hugo
 
Daar kom je alleen achter door een andere kap met "meer stuur" te halen en te proberen op je auto.

Stuur is ook sterk afhankelijk van de plaatsing van de accu, soort spoilers en het diff als ook de geometrie, veren en de dempers. Dus om te zeggen dat het aan de kap ligt... het zal een factor zijn maar ik denk zelf niet zo groot.
 
Wat ik begreep van jongens bij ons die ook f1 rijden. Zit er heel veel werk in het afstellen van de auto.

Die bouw je niet ff en gooi je op de baan, zat heel wat afstelwerk in. Zij rijden met een xray x1
 
Oh, dat is zeker waar. Ik heb inmiddels een lijstje van zaken die ik wil proberen op de zaterdag voor de race in Eindhoven. En oefening zal ook veel meer opleveren dan een beter kapje. Ik vroeg alleen af of de kap een grote invloed is of niet. Ik weet nog dat ik van mijn BMW Z4 kap (die de voorwielen optilde) over ging naar de Ferrari 458. Totale transformatie van het rijgedrag, door een "stukkie dun plastic". Dat had ik niet verwacht.

Hugo
 
Laatst bewerkt:
Back
Top