Windfinder laat nu 7-10m/sec wind bij max 5 graden zien................ Frank heeft dan ook zojuist een berichtje van mij gekregen dat ik afzie van deelname Voor diegene die wel gaan; veel plezier, succes en smakelijke snert
Hier idem dito. Uiteraard vind ik het vervelend om te moeten doen, ik keek er best naar uit en ook voor de organisatoren vind ik het jammer. Maar de super forecast geeft overwegend 10-12 m/s aan. Hoe jullie ervaring ermee is weet ik niet maar ik beleef er weinig lol aan om dan mijn lichte Introduktion F5J nog op te laten. Dan zal ik eerst een glasbak moeten aanschaffen eer ik me weer inschrijf voor een F5J wedstrijd en me niet voortijdig terug hoef te trekken vanwege het weer. Uiteraard wens ik de overigen ook veel plezier toe!
Vandaag heb ik geprobeerd om met mijn Reichard Elipsoid te vliegen op het veld van MVC Nederweert. Start en vlucht was wel OK (sterke wind zonder heftige windstoten), maar de landingen waren zeer kritisch door de sterke wind. Gelukkig heb ik geen schade opgelopen. Ook de piloten met gemotoriseerde toestellen hadden veel problemen met de landingen. Succes morgen. René
Nou, het viel alles mee eigenlijk, ik had spijt dat ik de lichte F5J niet had mee genomen Nah.. toch niet, was een straf windje maar uitdagend om te vliegen. De ene ronde was iedereen binnen 3 minuten klaar en de volgende werd door iedereen vol gevlogen. Alles heel gebleven en een hele leuke/gezellige/goed verzorgde dag gehad. Wat mij aangaat tot volgend jaar! Volgende keer hoop ik wel te kunnen vliegen met een zwever die fatsoenlijk is ingevlogen
Heerlijke vliegdag! De zon heeft ons lange tijd verwarmd tot dat er in de namiddag wat meer bewolking kwam. Ach, zo'n windje valt best mee. Ik hoorde van de meeste mensen dat het met zo'n 2,2 a 2,4 kg goed te doen was. Wat dan weer leuk is voor de mensen die niet willen investeren in een ultra lichte F5J kist.
Ik wil de Stootkop nog maals bedanken voor de toffe dag. De voorspellingen waren twijfelachtig maar ondanks het beetje wind en kou was het prima te doen en heeft volgens mij iedereen het naar z'n zin gehad. Tevens was dit voor mij een mooie wedstrijd om m'n nieuwe harde wind kist eens in wedstrijd omgeving in te zetten voor we met het NK van start gingen. Top top /me happy
Ach de score is niet heel eerlijk hoor. Namelijk de echte cracks hebben ook gewoon voor het leuke vliegen gekozen en niet voor maximale stres win gekozen en dat was dus best fijn vliegen voor mij Helaas waren er toch wat afzeggingen, ik kan zeggen dat ze een hele echt hele mooie wedstrijd hebben laten lopen. Wat het seizoen verder heeft de bieden gaan we met z'n allen ontdekken. Het heeft vast heel veel goeds voor iedereen te bieden.
Pascal heeft natuurlijk gelijk met zijn opmerking dat deze snertcup prima te doen was met toestellen van 2,2-2,4 kg. Voor de lichte toestellen was het echter geen doen. Het lijkt er daardoor op dat een klasse die eigenlijk begonnen is om te zorgen voor lagere kosten zich in de tegenovergestelde richting aan het ontwikkelen is. Als piloot zul je superlichte toestellen nodig hebben en degelijke "zware". Een superlicht toestel ballasten zodat het ook met veel wind mee kan komen zie ik niet zo snel gebeuren. Waar laat je 1,5 kg ballast? Jammer van een klasse die leuk begonnen is.
En dan Geert.. gewoon met de 1800 gram shadow een hoop mensen achter zich gelaten.(geen ballast mogelijkheid) Ik ga ervan uit dat je je dag niet hebt en niet bewust dit draadje een verkeerde kant op wilt laten gaan?
Er komen straks F5J toestellen die en super licht zijn en nog goed met wind kunnen omgaan (met mogelijk beetje extra ballast). Zit hem namelijk oa in de dikte van de vleugel (en daarmee de weerstand). Kijk maar eens naar de F3K vliegers, die vliegen tot 9 m/s en dan ballasten ze tot max 16 gram per dm2. (zitten bij windstil weer rond de 12 gram de dm2).
Oh, dat er zaken gaan veranderen is wel duidelijk Marc, wat uiteindelijk gaat werken in NL valt nog te bezien. De kappa leek ook een gouden zet. Verkocht wegens het in totaal 2x kunnen inzetten in 2 seizoenen Vleugel belasting is 1, vleugel oppervlakte in turbulentie is een ander verhaal. We gaan het zien. F5J is niet gestart als budget klasse, je kan er enkel met beperkte middelen een eind in komen als dat je keuze is. Of met mooi spul geen deuk in een pakje boter vliegen.. Daarvan ben ik dan weer een goed voorbeeld!
De Stootkop dank voor de gastvrijheid, leuke ontspannen "wedstrijd" en alle deelnemers voor de gezelligheid. Nout en Joeri komen voor mij in aanmerking voor de bikkeltrofee, de hele dag stilzitten achter de wedstrijd desk.... brrrr. Graag tot volgend jaar.